ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی با هدف جا به جایی منازل در معرض خطر منطقه سپیدار اهواز

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی روز جمعه ۱۶ آبان ماه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیر عمرانی در منطقه منبع آب اهواز اظهار کرد: در منطقه منبع آب اهواز تعداد ۸۷۰ خانه در پهنه خطر داریم که با اقداماتی که در طرح اقدام ملی مسکن و با همکاری راه و شهرسازی صورت گرفته تعداد ۱۶۰۰ منزل را در منطقه سپیدار با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت داریم.

 

وی افزود: با ساخت این منازل این ۸۷۰ منزل در اولویت برای جابجایی خواهد بود و پس از آن سایر مناطق در خطر جا به جا می شوند.

 

شریعتی گفت: تا زمان ساخت این واحدها که حدود ۴ سال طول می کشد نباید این مناطق در معرض خطر رها شود و در این منازل تعمیراتی نیاز است انجام شود که پایداری لازم را تا ساخت منازل جدید و انتقال و جا به جایی به این واحدهای نوساز حفظ نمایند.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای این منظور بسیج سازندگی سپاه و گروه‌های جهادی محور کار شدند و تلاش کردند.

 

شریعتی گفت: در گذشته از این منطقه بازدیدهایی داشتم و اقداماتی را باید دستگاه‌های برق، گاز و شهرداری انجام می‌داد که تصمیم گیری شد و اکثراً انجام شد.

 

وی یادآور شد: یکسری اقدامات هم لازم بود برای تامین منابع مالی انجام شود که این کارها صورت گیرد و من توسعه نیشکر و فولاد را مامور کردم که این منابع را تأمین کنند که آنها اقدام کردند و عزیزان ما در گروه‌های جهادی در حال انجام اقدامات هستند.

 

شریعتی بیان کرد: از همه دستگاه‌ها تشکر می‌کنم و با توجه به اینکه همواره امام عظیم الشان (ره) و مقام معظم رهبری به رسیدگی به محرومان تاکید دارند امیدواریم در حد توان شرایط زندگی را برای ساکنان این منطقه بهبود بخشیم.

https://hoorkhabar.ir/690086کپی شد!
54