گزارش حادثه عامری از سوی آتش نشانی به دست ما نرسیده/ بعضی شهروندان آبادانی انشعاب گاز شهری نمی خواهند

عبداالله ابول پور مدیر عامل شرکت گاز استان خوزستان در خصوص انفجارهای اخیر گازی در شهرهای مختلف استان به خبرنگار هورنیوز گفت: پس از هر انفجار یکی از اولین گروه هایی که در محل حادثه حاضر می شوند، گروه امداد شرکت گاز است که اقدامات اولیه مثل قطع گاز از شبکه لوله کشی و دیگر موارد را انجام میدهد. پس از آن کارشناسان ما تخمین می زنند که چه مقدار خسارت به بار آمده و پس از آن منتظر گزارش آتش نشانی می مانیم تا آن گزارش و گزارش کارشناسان ما به دادگستری ارسال شود و در نهایت کارشناسان دادگستری اعلام می کنند مقصر این حوادث چه کسانی هستند. در حادثه منطقه عامری اهواز تا کنون هیچ گزارشی از سازمان آتش نشانی به دست ما نرسیده است.

 

وی در خصوص اظهارنظر مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان مبنی بر اینکه دلیل انفجارهای اخیر اهواز لوله های فرسوده گاز هستند، گفت: یک چنین اظهار نظری را قبول نداریم و همه انفجارها به دلیل فرسودگی شبکه گازرسانی نیست. بعنوان مثال منطقه عامری اهواز حدود سه سال پیش تعویض شبکه شد. یا در منطقه کوی ملت (کوروش) و پردیس همچنین. که این انفجارها به دلیل فرسودگی شبکه گاز نبوده است.

 

ابول پور در خصوص مشکلات خریداران و صف های طولانی گاز ال پی جی خودروها در خوزستان عنوان کرد: توزیع گاز مایع در اختیار شرکت گاز نیست و در آن دخالتی نداریم. اگر قرار بود که دولت این گاز را بین خودروها توزیع یا تزریق کند جایگاه برای اینکار ایجاد می کرد، ضمن  اینکه در همین سال ۹۹ اعلام شد که گاز ال پی جی خودروها توسط دولت به سی ان جی تبدیل می شود که دیگر شاهد این کمبود گاز مایع برای مصارف خانگی و… نباشیم.

 

وی در همین زمینه افزود: باتوجه به اینکه معمولا در خبرها داریم یک ماشین در حین تزریق گاز مایع منفجر شده و دولت هم اعلام کرده رایگان این تعویض صورت می پذیرد، در استان خوزستان از این مهم استقبالی صورت نپذیرفته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: این عدم استقبال از گاز سی ان جی به گاز خانگی هم سرایت کرده است. بطور مثال ما در آبادان ۴۰ هزار ظرفیت خالی داریم که شهروندان آبادانی به دلیل نداشتن هزینه لوله کشی از گاز مایع استفاده می کنند و حاضر نیستن گاز شهری داشته باشند.

 

این مدیر در خصوص برخی تخلفات در شرکت گاز آبادان و شائبه سندسازی به خبرنگار ما گفت: از استان به این مورد ورود کردیم و فرد خاطی را هم اخراج نکردیم و به حالت تعلیق درآورده ایم و اتفاقا حقوق کامل را به وی پرداخت می کنیم و باتوجه به اینکه فشارهایی مبنی بر بازگشت این کارمند از بیرون مجموعه نیز صورت می گیرد تا مشخص شدن مقصر یا مقصران این مهم اجازه بازگشت به کار را به این شخص نمی دهیم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان در مورد این سوال که برخی پیمانکاران بدون داشتن سوابق کاری و رزومه مناسب کار عملیاتی، در شرکت گاز استان دارای کار نیروی انسانی هستند اظهار کرد: تا کنون این مورد را مشاهده نکرده ایم ولی بعضی مواقع که جوانی علاقمند به کار پیمانی مراجعه می کند و خواستار کار پیمانی غیر تخصصی است جهت شرکت در مراحل قانونی و دیگر موارد پیمان نیز به این افراد کمک و راهنمایی می کنیم.

 

ابول پور در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه شایعه شده برخی افراد نزدیک به نمایندگان مجلس در زیر مجموعه این شرکت تعیین تکلیف می کنند و بعضی راه های خاص را برای پیمانکاران خود باز می کنند گفت: در این خصوص نیز گزارشی به ما ارسال نشده و چنانچه مواردی هست که از دید ما و مراجع نظارتی شرکت و … پنهان مانده می توانید به صورت محرمانه اعلام کنید تا پیگیری کنیم.

https://hoorkhabar.ir/689758کپی شد!
94
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.