قدرت سرایت کرونا افزایش یافته است/پروتکل های شهرهای پرخطر را اعمال می کنیم

هورنیوز – امروز شنبه ۳ آبانماه ۹۹ نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

 

استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: ستاد ملی در رابطه با ۴۶ شهرستان پرخطر تصمیم گیری می کند که از دوشنبه ابلاغ می شود و آنچه که تصمیم‌گیری شود ما اعمال می‌کنیم.

 

وی افزود: البته تاکنون مسئولان بهداشت و درمان مسجدسلیمان به من اعلام کردند که تعداد بیماران ما شامل لالی و اندیکا نیز می‌شود اما تعداد مبتلایان بر جمعیت مسجدسلیمان تقسیم می‌شود و در صورتی که بر مجموع جمعیت این ۳ شهرستان تقسیم شود مسجدسلیمان از زمره شهرهای آلوده خارج می شود که قرار شد دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را بررسی نماید.

 

شریعتی گفت: در عین حال پروتکل های شهرهای پرخطر را برای شهرستان مسجدسلیمان اعمال می کنیم تا دانشگاه علوم پزشکی بررسی خود را انجام دهد.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص سایر موارد تصمیم گیری شد که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانداران به صورت ویژه تر مراقبت نمایند و تیم های بازرسی تشکیل دهند و نظارت جدی داشته باشند.

 

وی افزود: بسیج نیروهای جوان هم برای انجام امور مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: بنا شد با جدیت از تشییع جنازه ها و مراسم عروسی جلوگیری شود و زیارت اهل قبور تاجایی که امکان دارد بسته باشد تشییع جنازه ها خیلی محدود برگزار شود که این بر عهده فرمانداران و نیروی انتظامی و دادستان هاست است و هر کس غیر از این عمل کند تخلف کرده است.

 

شریعتی افزود: باید ضوابط و مقررات را برای این بیماری اپیدمی با جدیت دنبال کنیم و رعایت پروتکلهای بهداشتی صرفا با سفارش و توصیه امکان‌پذیر نیست و بایست محکم مطابق مقررات عمل کنیم تا این ویروس را کنترل و مدیریت کنیم و شرایط را برای پیشبرد امور در آینده فراهم کنیم.

 

استاندار خوزستان گفت: ویروس قدرت انتقال بیشتری یافته است و نوع جهش یافته اروپایی آن وارد شده است که مراقبت بیشتر ما را می‌طلبد.

 

شریعتی عنوان کرد: تاکید شد تصمیمات خلق الساعه گرفته نشود و دانشگاه در این مسیر باشد و کار کارشناسی بکند تا ما در کمیسیون اجتماعی امنیتی و ستاد استانی تصمیم گیری کنیم.

 

استاندار خوزستان گفت: شهرستانهای ایذه و آبادان هم تجربه های موفقی داشتند و بنا شد سایر شهرستان‌ها هم بررسی کنند و در صورت امکان این تجربیات را اعمال نمایند.

https://hoorkhabar.ir/689667کپی شد!
79
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.