فلرهای نفتی خوزستان تبدیل به خوراک پتروشیمی‌ها می‌شوند

هورنیوز – غلامرضا شریعتی امروز (چهارشنبه ۹ مهر) در نشست شورای سلامت خوزستان، از پیشنهاد بازدید مشترک کارشناسان علوم پزشکی و آبفا از نقاط مشکوک به آلودگی آب استقبال کرد و اظهار داشت: تیم‌های مشترکی برای این کار تشکیل و از نقاط مختلف نمونه‌برداری صورت گیرد تا با حضور کارشناسان هر دو دستگاه نتایج و کیفیت آب مورد ارزیابی و ثبت شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه چنانچه بحثی در خصوص چگونگی و نقاط نمونه‌برداری وجود دارد باید مطرح شود تا به زبان مشترکی برسیم افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه نهاد ناظر است و در این زمینه تردیدی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان در حوزه آب و فاضلاب مشکلات جدی داریم هر چند اقدامات بسیار زیادی شده و شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته اضافه کرد: در استان و به ویژه در اهواز کارهای خوبی انجام شده و اگر مشکلات مطرح می‌شود نفی تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌ها نیست و این زحمات ارزشمند است در عین حال مشکلات هم عنوان می‌شود.

 

شریعتی تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی در آب روستایی انجام شده و برنامه‌هایی در دست اقدام است و قصد داریم برای اکثر روستاهای استان که دچار تنش آبی هستند اقداماتی انجام دهیم و کیفیت و شرایط آب روستایی را بهبود بخشیم.

 

وی با بیان اینکه برای آب غدیر هم کارهای خوبی صورت گرفته و اعتباراتی تزریق شده است ابراز کرد: در جنوب استان مشکلات آب بیشتر در زمینه کیفیت است اما در قسمت‌های شمال و شرق استان بیشتر مشکل کمیت داریم که تلاش می‌کنیم مشکلات را تا جای ممکن کاهش دهیم.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: در زمینه آلایندگی هوا علاوه بر آلایندگی‌های صنعتی و فلرهای نفتی معضل حساسیت‌های تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی ناشی از گرده‌افشانی درختان کنوکارپوس هم در هشت سال اخیر اضافه شده و شرایط را نامناسب کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمینه فلرهای نفتی تصمیمات بسیار خوبی صورت گرفته که برخی اجرایی، برخی در حال اجراست و برخی نیز تا ۲ ماه آینده شروع می‌شود تاکید کرد: قراردادی به مبلغ ۳٫۲ میلیارد دلار منعقد شده که با اجرای آن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد فلرهای نفتی در سطح استان جمع‌آوری و تبدیل به خوراک برای پتروشیمی‌ها می‌شود.

 

شریعتی ادامه داد: در زمینه هرس درختان کنوکارپوس خوشبختانه شهرداری اهواز امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته و تا امروز که ۷۰ درصد از کار انجام شده که انتظار داریم مابقی کار هم به سرعت انجام تا قبل از بارش‌ها به صورت کامل هرس درختان پوشش داده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ما از این اقدام در سال‌های اخیر نتیجه گرفتیم و جای تردید و تشکیک علمی در آن نیست و در شورای سلامت استان به تصویب رسیده است.

 

استاندار خوزستان در خصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: در این زمینه در حال حاضر بیشتر آموزش‌ها که مجازی است و کمتر مدارس دایر هستند اما تاکید می‌کنیم که در همه مناطق برای پیک التور به ویژه برای مدارس مراقبت لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به اوج‌گیری دوباره کرونا از مردم انتظار داریم نسبت به استفاده از ماسک توجه ویژه داشته باشند و تبلیغ بیشتری در این زمینه صورت گیرد افزود: متاسفانه میزان استفاده از ماسک پایین آمده و تخت‌های بخش و آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان بیشتر و در حال پذیرش بیمار و اشغال شدن هستند و با این روند آمار تلفات ما افزایش خواهد یافت.

 

شریعتی اضافه کرد: از مردم می‌خواهم همکاری و همراهی کرده و سلامت خود، فرزندان، پدر و مادر و جامعه را به خطر نیاندازند و توصیه‌های خودمراقبتی را بیشتر مراعات و تا جایی که امکان دارد در حضور در تجمعات خودداری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تعطیل کردن زندگی اجتماعی نیستیم اما بایستی ملاحظات بهداشتی را رعایت کنیم یاد آور شد: برای هرس درختان کنوکارپوس و پیک التور همه دست‌اندرکاران اهتمام جدی داشته باشند درعین‌ حال که کرونا دستور کار اصلی ماست اما در این مقطع این ۲ موضوع نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شبستان

https://hoorkhabar.ir/689166کپی شد!
33
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.