برای آبگرفتگی شهر اهواز پرونده قضایی تشکیل می شود

هورنیوز – عیسی پورسلیمی در جلسه ستاد پیشگیری از بحران با موضوع آبگرفتگی که امروز (۱۷ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد قصه پرغصه آبگرفتگی در اهواز، کارون و جای جای خوزستان تمامی ندارد. در پی بارندگی آذرماه سال گذشته، به همراه رئیس کل دادگستری خوزستان بازدیدی از شهر داشتیم و حین بازدید، مشکلات به سخنگوی قوه قضائیه اطلاع داده شد و مردم با سخنگوی قوه قضائیه نیز صحبت کردند. دادگستری به جد پیگیر این مساله است تا آبگرفتگی‌ها به حداقل برسد.

 

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین آبفا و شهرداری اهواز منعقد شده است اما این توافق‌نامه در شهرستان کارون دیده نشده است.

 

پورسلیمی گفت: آبگرفتگی شهرستان کارون، مشکل اساسی است که باید حل شود و باید شرکت آبفا نیز در این شهرستان راه‌اندازی شود.

 

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان افزود: قبل از بارندگی و آبگرفتگی آذرماه سال گذشته، شهردار اهواز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در نقاط بحرانی مشکلی نداریم؛ یکی از این نقاط زیرگذر کیان‌آباد بود که شهردار عنوان کرد در این نقطه مشکلی نخواهیم داشت اما با بارندگی مشاهده کردیم که خودروهای سبک و سنگین در این زیرگذر زیر آب رفتند و چه مشکلاتی برای مردم ایجاد شد.

 

وی بیان کرد: بنابراین باید نقاط بحرانی شناسایی شوند و اقدامات اجرایی شهرداری و آبفا شتاب بگیرد و کارها با جدیت بیشتری انجام شود.

 

پورسلیمی گفت: در این همه مدت، شهرداری اهواز تنها دو پروژه به صورت صد درصدی اجرا کرده است. با توجه به پیش رو بودن باران‌های پاییزی و بروز مشکلات تنفسی، شهرداری باید فکری نیز در خصوص درختان کنوکارپوس کند.

 

معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان افزود: علی‌رغم تعامل و مماشات حداکثری با شهرداری و آبفا، پرونده قضائی در خصوص آبگرفتگی تشکیل شده است که در دادگاه کیفری ۲ در شرف صدور حکم است؛ امیدواریم از این به بعد پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشود اما هیچ کوتاهی در این خصوص نمی‌پذیریم.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/688712کپی شد!
83