اولین سفر رئیس مجلس استان خوزستان است

هورنیوز – سید کریم حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه‌ریزی انجام این سفر از یک ماه پیش آغاز شد و برای تحقق آن، نشست‌های کارشناسی متعددی صورت گرفت که نتایج آن به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی رسید تا با آگاهی و اطلاع قبلی در خوزستان حضور پیدا کند.

 

وی ادامه‌داد: مهمترین مشکلات خوزستان در حوزه انتقال آب، اجرایی شدن گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی خوزستان و همچنین موضوع بیکاری است.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه در این سفر مشکلات راه‌های ارتباطی در زمینه ریلی، جاده ای، بنادر و … نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: در این سفر قرار است وزرای مربوطه و یا نماینده وزارتخانه‌ها نیز حضور داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچگونه دیدار عمومی و سخنرانی از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل رعایت شرایط بهداشتی و همچنین تسریع در روند بررسی مشکلات خوزستان انجام نمی‌شود، گفت: نخستین روز از این سفر به شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان اختصاص یافته است.

 

حسینی ادامه داد: در روز دوم نیز رییس مجلس شورای اسلامی به شهرهای امیدیه، بهبهان، رامهرمز، ایذه و مسجدسلیمان می‌رود و روز سوم سفر قالیباف به خوزستان، حضور وی در شهرهای شوشتر، اندیمشک و شوش است.

 

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: در روز چهارم حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وی بعد از حضور در سوسنگرد وارد اهواز می‌شود و جلسه جمع بندی مشکلات بررسی شده با حضور وزرا، نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، قرار است در سفر رییس مجلس شورای اسلامی به خوزستان پس از نشست‌های کارشناسی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، در خصوص موانع و مشکلات موجود تصمیم‌گیری لازم در همان شهرستان انجام شود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/688519کپی شد!
60