همه آنچه که در خصوص بیمه عمر باید بدانیم

به گزارش هورنیوز، فرزانه نادرزاده کارشناس بیمه در مصاحبه با خبرنگار ما در خصوص بیمه عمر گفت: این بیمه یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، و با انواع پوشش ها برای خانواده ها و همچنین سرپرست خانواده، پس اندازی مطمئنی است برای کسانی که به فکر آینده هستند.

 

وی در خصوص اینکه بیمه عمر چند ساله باید انجام شود و با چه مبلغی معمولاً صورت می پذیرد افزود: این بیمه یک پس انداز مطمئن است که با سود تضمینی ۱۶ درصد بیمه مرکزی انجام می شود. همچنین می توان از بیمه بدون ضامن پس از دو سال وام دریافت کرد. و این بیمه علاوه بر سود سالیانه ۱۶ درصد سود مشارکت هم دارد.

 

نادرزاده در خصوص چگونگی واریز مبلغ برای دریافت سود سالیانه گفت: اگر شخصی سالانه یا شش ماه یکبار حق بیمه پرداخت کند نسبت به فردی که ماهیانه پرداخت میکند سود بیشتر دریافت می کند، چون کسی که سالیانه پرداختی دارد در واقع پول را یکجا به حساب بیمه واریز کرده است و بیمه با آن افرادی که ماهیانه پول واریز میکنند تفاوت گذاشته و چند درصد سود بیشتر می دهد.

 

این کارشناس بیمه افزود: مبالغ حق بیمه بستگی به توان مالی شخص دارد، یعنی شاید کسی بتواند ماهانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند و شخص دیگر ماهی یک میلیون تومان، در واقع اگر انتظار می رود در پایان قرارداد مبلغ قابل توجهی در حساب افراد واریز شود می بایستی با مبلغ بهتر بیمه شوند.

 

نادرزاده در خصوص اینکه اگر شخصی بخواهد این بیمه را برای خود و خانواده اش پرداخت کند پس از چند سال بازنشسته میشود افزود: بیمه عمر بستگی به سن و سال و مدت قرارداد دارد. بطور مثال اگر کسی ۳۰ سال سن داشته باشد، قرارداد ۲۰ ساله برایش مناسب است که بتواند در سن ۵۰ سالگی از بیمه اش برداشت کند.

 

وی در خصوص اینکه برخی بیمه گذاران از پرداخت بیمه برای فرزندان تا سن ۱۸ سالگی و بازنشستگی آنان در این سن خبر می دهند گفت: این نوع موارد بیشتر تبلیغاتی است و به هیچ عنوان کسی که از ۵ سالگی بیمه پرداخت کرده نمی تواند در سن ۱۸ سالگی بازنشسته شود.

 

ادامه دارد…

https://hoorkhabar.ir/688464کپی شد!
67