افزایش ارزش محصولات پتروشیمی به بیش از ۲۵ میلیارد دلار تا پایان ۱۴۰۰

هورنیوز – کسری نوری به اقدامات و فعالیت‌های وزارت نفت اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی که انجام شد، افزایش ظرفیت تولید در میدان‌های مشترک نفتی و گازی است و این مسئله یک مطالبه ملی از صنعت نفت بود که با تلاش‌های گسترده به این مهم دست یافتیم و حتی از همسایگان خود در این زمینه پیشی گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین میدان نفتی کشور از نظر حجم و اهمیت ذخایر در غرب رودخانه کارون واقع شده است، اظهار کرد: ظرفیت تولید در این میدان پیش از این ۹۲ هزار بشکه بود اما امروز با تمام تلاش‌هایی که در این دوران سخت تحریم صورت گرفت، توانستیم به ۴۰۰ هزار بشکه برسیم و در واقع شش برابر نسبت به هفت سال قبل بیشتر شده است.

 

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به میدان گازی پارس جنوبی اشاره و عنوان کرد: ظرفیت تولید روزانه قبلاً ۲۸۰ میلیون متر مکعب بود اما در حال حاضر با افزایش بیش از دو برابر و نیم، نزدیک به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده‌ایم و در این میادین مشترک وضع خیلی خوبی داریم.

 

وی از جهش تولید در حوزه پتروشیمی خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۲ ارزش محصولات پتروشیمی حدود ۱۱ میلیارد دلار بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت و پتروشیمی‌هایی که در همین ایام افتتاح شدند، تا پایان سال ۱۴۰۰، ارزش محصولات به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

نوری با اشاره به موفقیت‌های بزرگ دولت در حوزه گازرسانی به سراسر کشور، گفت: در سال ۹۲ تعداد روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند بودند ۱۷ هزار روستا بود و طی این چند سال ۱۴ هزار روستا نیز گازرسانی شده است و ۹۶ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

صدا و سیما

https://hoorkhabar.ir/688472کپی شد!
18