نباید خوزستان از درآمدهای صادرات برق بی‌نصیب بماند

هورنیوز – محمد طلا مظلومی آبزرگه، با اشاره به خاموشی‌های اخیر در پی گرم شدن هوا، گفت: با افزایش دمای هوا استفاده از وسایل خنک‌کننده در طول شبانه روز الزامی و از ضروریات زندگی است اما بسیاری از مناطق در کشور از برق کافی برخوردار نیستند چراکه خطوط و شبکه‌های انتقال دچار فرسودگی شده ولذا شاهد قطعی‌های مکرر برق به‌ویژه در مناطق جنوبی کشور هستیم.

 

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از دلایل قطعی مکرر برق فرسودگی تجهیزات و سیم‌های برق است وزارت نیرو باید با فعال کردن گروه‌های جهادی به‌صورت اضطراری به بازسازی شبکه‌های انتقال برق اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه صادرات دلیل قطعی برق خوزستان نیست، فرسودگی شبکه‌ها، نشست ریزگرده‌ها بر روی شبکه‌ها، گرمی بیش از ۵۰ درجه هوا و… از دیگر دلایل این قطعی برشمرد.

 

مظلومی صادرات برق از خوزستان به عراق اتفاق خوبی دانست و گفت: با این وجود انتظار است خوزستان از درآمدهای حاصل از این صادرات برق بی‌نصیب نماند چراکه انتقال برق به عراق از نیروگاه‌ها و شبکه‌های برق خوزستان صورت می‌گیرد بنابراین باید بخشی از این درآمد حاصل از صادرات، به ترمیم شبکه‌های فرسوده برق خوزستان اختصاص پیدا کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های پیش روی صنعت برق کشور گفت: صنعت برق ایران علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌ها و فرصت فراوان به منظور توسعه کشور و بالا بردن سطح رفاه عمومی، دارای مخاطرات جدی است که اگر راه‌حل مناسب برای آن‌ها تدوین و اجرا نشود، این نگرانی وجود دارد که صنعت برق را به ورطه ورشکستگی و ناکارآمدی سوق دهد.

https://hoorkhabar.ir/687724کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.