آتش نشانان فداکار پتروشیمی کارون تجلیل شدند

به گزارش هورنیوز از روابط عمومی پتروشیمی کارون، صبح امروز طی مراسمی از ۳ آتش نشان فداکار پتروشیمی کارون که در هنگام نشت گاز کلر در محل حادثه حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

 

دکتر علیرضا صدیقی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: با توجه به آمادگی واحدهای HSE و آتش نشانی در حالت آماده باش؛ در هنگام نشت کلر در پتروشیمی کارون تمامی مجموعه ها با آمادگی کامل در مهار حادثه شرکت کردند.

 

وی افزود: وقتی حادثه نشت کلر در پتروشیمی کارون به وجود آمد کلیه ارکان این شرکت با از خود گذشتگی خود کمک کردند تا این حادثه بدون خسارت جانی و مالی پایان یابد.

 

مدیرعامل پتروشیمی کارون بیان کرد: این اتفاق می‌توانست خسارت‌های بسیاری را به بار آورد اما خوشبختانه با همکاری و همدلی همه مجموعه‌ها به بهترین نحو ممکن خاتمه یافت‌.

 

وی با اشاره به جان فشانی سه آتش نشان در این حادثه گفت: این سه آتش نشان که به عنوان نماد فداکاری هستند در هنگام نشت کلر در وسط حادثه بوده و با بستن ولو و ایجاد لایه‌های آب از انتشار کلر جلوگیری کردند.

 

دکتر صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: فداکاری این سه آتش نشان نوعی ایثار و از خود گذشتگی بوده که نمونه های آن در زمان جنگ تحمیلی بسیار مشهود بوده است.

 

اردشیر آخشمه افسر تیم واکنش در شرایط اضطراری که در صحنه حاضر بود در این باره اظهار داشت: وظیفه من در صحنه مدیریت محل حادثه، اطلاع رسانی به فرمانده حادثه و مدیریت آتش نشانان است؛ ما با آموزش هایی که دیده ایم توانستیم واکنش مناسب را نشان دهیم.

 

وی گفت: همه ما یک خانواده هستیم و آدم به تنها چیزی که در زمان نشت کلر فکر میکند این است که با بستن ولو میتواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد که همه این موضوعات موجب شد که ما تصمیم صحیح و سریعی بگیریم.

 

محمد بهمن زاده آتش نشان پشتیبان که در صحنه حضور داشت نیز در این باره گفت: در هنگام حادثه من و همکارم در صحنه حضور داشتیم و با مشاهده حادثه در اولین اقدام با نصب ماسک ها به سمت محل نشت گاز کلر رفتیم؛ ما با ایجاد لایه های آب و رغیق کردن گاز کلر توانستیم گاز کلر را در لایه های آب محبوس کنیم. ما در مرحله بعدی به پایش مصدومین و انتقال آنها به درمانگاه پرداختیم.

 

وی افزود: ما در هنگام حادثه به فکر افرادی بودیم که در مسیر این گاز سمی و خطرناک هستند و خانواده هایشان چشم انتظار آمدن آنها بودند و ما تمام تلاش خود را کردیم تا کمترین آسیب به این افراد شود.

 

سید مجید موسوی آتش نشان دیگری که در صحنه حضور داشت نیز در این باره تصریح کرد: در هنگام حادثه من و همکارام در حالت آماده باش در محل بودیم و به محض وقوع این حادثه با نصب تجهیزات تنفسی مان به محل رفتیم؛ من با توجه به آموزش ها و مانورهایی که دیده بودم توانستم ولو را بسته و از انتشار بیشتر گاز کلر جلوگیری کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: در آن لحظه به جای آن که به فکر جان خودم باشم به فکر همکارانم بودم و تمام تلاش خود را انجام دادم تا کمترین خسارت وارد شود؛ تنها موضوعی که به ذهنم رسید این بود که ولو گاز کلر را ببندم که به لطف خداوند توانستم این کار را در کمترین زمان و به صورت صحیح انجام دهم.

https://hoorkhabar.ir/687715کپی شد!
104
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.