مطالبات کارگری را از مراجع قانونی با جدیت پیگیری می‌کنیم

هورنیوز – ارسلان غمگین در خصوص خبری که صبح دیروز در فضای مجازی مبنی بر تجمع اعتراض آمیز کارگزاران مخابرات روستایی به علت عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق منتشر شده بود، اظهار کرد: امروز تعدادی از کارگزاران مخابرات روستایی به نمایندگی از کل کارگزاران این مجموعه برای پیگیری مطالبات خود به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مراجعه کردند که بلافاصله جلسه ای در این رابطه با حضور معاونین و مدیران مرتبط تشکیل دادیم.

وی افزود: پس از بررسی شرایط، مقرر شد در هفته جاری جسله دیگری با حضور مسئولین مخابرات خوزستان و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی برای بررسی مشکلات آنها تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یاد آور شد: با توجه به اینکه مخابرات در سال های گذشته واگذار و خصوصی شده است، اصرار بر این بود که این افراد پیمانکار معرفی شوند، اما بعد از رای صادره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به عنوان کارگر معرفی شدند.

وی تاکید کرد: اثبات کارگر بودن این افراد کار بزرگی بوده که تاثیر آن در قراردادهایشان اعمال شده است.

غمگین با بیان اینکه کارگزاران ابهاماتی در ما به تفاوت حقوق و مزد خود داشتند، عنوان کرد: مقرر شد در هفته جاری جلسه ای با مسئولین مخابرات خوزستان و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان برای احقاق حق این کارگران تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: ما معتقدیم که مطالبه کارگری باید منعکس شود ما نیز کارگران را به سمت طرح پیگیری مطالبات خود از طریق مراجع قانونی هدایت کنیم.

غمگین بیان کرد: ما از طریق مراجع قانونی ورود کرده و درخواست کارگران را بررسی و پس از آن اعلام نظر می کنیم و اگر لازم شد کارگر را برای طرح شکایت هدایت و پس از رسیدگی، رای را صادر می کنیم چنانچه نیاز به شکایت نبود پس از مذاکره با کارفرما حق کارگر را می گیریم.

وی عنوان کرد: به طور کلی نگاه ما در سال جدید این است از گسترش اعتراضات و تجمعات جلوگیری کرده و با ایجاد یک فضای گفتگوی دوسویه میان کارگر و کارفرما در مسیر حل مشکلات آنها گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اشاره کرد: ما کلیه بخش های کارگری و کارفرمایی را به سوی حل مشکلات از طریق مراجع قانونی و دادرسی کار هدایت می کنیم. در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در حوزه روابط کار، بخش دادرسی کار وجود دارد و ما نیز دادرسان کار در این حوزه هستیم که با همه ی تلاش خود و  همکاران در این دادرسی به مشکلات مطروحه بر پایه عدالت و قانون رسیدگی خواهیم کرد.

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/684737کپی شد!
19