آیا بانک های خوزستانی به مبارزه با کرونا کمک می کنند؟

به گزارش هورنیوز، پس از شیوع ویروس کرونا و تلاش دولت برای در خانه ماندن مردم و همچنین ارسال بخشنامه برای به تعویق انداختن اقساط قرض الحسنه به بانک ها، در اقدامی نه چندان مردم دوستانه تعدادی از بانک های خوزستانی با برداشت کل حقوق افراد وام گیرنده و به بهانه اینکه وام آنها قرض الحسنه نبوده، باعث شدند این افراد در تماس با این پایگاه خبری از استاندار پرتلاش خوزستان بخواهند نسبت به این مورد مهم رسیدگی کنند.

در همین خصوص یکی از مستمری بگیران که وام خرید کالا گرفته است به خبرنگار ما گفت: من حدود یک سال نیم است که همه اقساطم را پرداخت کرده ام(ماهانه ۷۳۰۰۰۰ تومان) و تا قبل از شروع سال دو قسط عقب مانده داشتم که عدم پرداخت آنها نیز به دلیل هزینه های بیماریم بود، و تاریخ دهم فروردین سال ۹۹ کلا سه قسط میشد که روز سی ام همین ماه پس از واریز مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰ تومان حقوق به حسابم مجددا همه این مبلغ همرا با یارانه ام برداشت شد. ای کاش بانک حداقل یک قسط از بنده کم می کرد که بتوانم اجاره منزل، خرید مایحتاج و …. و خرج بیماری ام را بدهم.

این مستمری بگیر افزود: با بانک نیز تماس گرفتم و خواهش کردم که حداقل طبق قرارداد اولیه درخواست وام ۶۰ درصد از حقوق را کم کنید، ضمن اینکه اگر قسط فروردین ماه را کسر نکنید و بگذارید ماه آینده پرداخت کنم به بانک شما ایرادی وارد نیست و بنده هم می توانم در این شرایط بحرانی با حداقل ها زندگی کنم که آنها گفتند ما قانون را نمی توانیم تغییر دهیم و سیستمی کسر شده است!

همچنین بازنشسته ای دیگر گفت: تعداد ۳ قسط به بانک بدهکار بودم که قسط چهارمم ماه آینده میشد و بانک از مبلغ ۲۳۰۰۰۰۰ تومان حقوقم فقط ۲۰۰۰۰۰ تومان برایم باقی گذاشت و بنده با همسر و دختر بیمارم و اجاره منزل باید تا ۲۸ اردیبهشت ماه صبر کنیم.

و موارد دیگر که با انعکاس آن باعث میشویم قلب هر مسئول باوجدانی درد بگیرد.

در نهایت از استاندار خوزستان خواهانیم در این خصوص ورود کرده و از بانک ها بخواهد با کسر حداقل اقساط از اقشار کم توان مثل بازنشستگان، کارگران، مستمری بگیران، سرپرستان خانواده و… امید به مبارزه با کرونا و مشکلات دیگر را در وجود این عزیزان پررنگتر کند و همچنین از مسئولین بازرسی بخواهد به پرونده گیرندگان وام افراد مختلف ورود کند و ببیند آیا همه مدارک آنها از قیبل ضامن و… کامل و معتبر است و یا اینکه از همه آنهایی که ۳ یا ۴ قسط پرداخت نکرده اند این اقساط کسر شده است. لازم به ذکر است در شرایطی که همه ادارات، نهادها و… به هر نحوی با کمک بلاعوض به شکست کرونا کمک می کنند بانک های خوزستانی برای له کردن اقشار آسیب پذیر عجله دارند و صبر و تحملی برای دریافت بعضاً ۳ قسط از وام گیرنده ها ندارند.

پی نوشت: از ذکر نام افراد و بانک ها تا اطلاع ثانوی معذوریم.

https://hoorkhabar.ir/684484کپی شد!
20