ازدواج، گزینه‌ای اشتباه برای رهایی از مشکلات خانوادگی

هورنیوز – محبت کماچی کارشناس ارشد روانشناسی، گفت: در زندگی تمامی افراد جامعه مشکلات کوچک و بزرگی وجود دارد و می‌توان گفت هیچ زندگی بدون مشکل نیست، اما نوع رویارویی و مهار آن و انتخاب راه حل مناسب می‌تواند تحمل مشکلات را آسان‌تر کند.

او افزود: برخی از افراد به منظور رهایی از مشکلات خانوادگی و شرایط آشفته و نا امن خانواده با این تفکر که هیچ راهی به جز ازدواج برای برون رفت از این مشکلات وجود ندارد، تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند، اما در حقیقت راه حل مناسبی نیست، بلکه به دنبال فرار هستند.

کماچی اظهار داشت: انتخاب گزینه ازدواج برای چنین افرادی نه تنها به آنها در حل مشکلات و رسیدن به نقطه‌ای امن کمک نمی‌کند، بلکه راهکاری بسیار خطرناک است.

کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: ممکن است در این شرایط این سوال برای افراد پیش بیاید که پس بمانیم و عذاب بکشیم؟ باید گفت که در چنین شرایطی قانونی به نام تاب آوری وجود دارد که وقتی ما در موقعیت‌های پرتنش و خطرناک قرار می‌گیریم ۴ اقدام را می‌توانیم انجام دهیم.

محبت کماچی، ترک موقعیت و شرایط تنش زا و آزاد دهنده، ماندن در موقعیت و تغییر آنچه که تغییرپذیر است را تغییر دهیم را دو راهکار برای مقابله با مشکلات خانوادگی و شرایط آشفته و ناامن خانواده عنوان کرد.

او تصریح کرد: در این شرایط می‌توان آنچه که تغییر پذیر نیست را فعالانه بپذیریم و روی ارزش‌های دیگران سرمایه گذاری کنیم،  ضمن اینکه باید بمانیم، اما باید بدانید که به چالش کشیدن شرایط و مبارزه بیهوده با مشکلات منجر به بدتر شدن اوضاع خواهد شد.

کماچی ادامه داد: در صورتی که هیچ راهی بجز ترک خانواده وجود نداشته باشد، بهتر است با مشورت با مشاور و متخصصان روانشناسی صورت بگیرد، ولی باید از ازدواج اجباری به شدت پرهیز کرد.

https://hoorkhabar.ir/684047کپی شد!
42