تعطیلی تالارهای عروسی و تشدید نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه به خاطر کرونا

هورنیوز؛ رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز از تعطیلی تالارهای عروسی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر آرایشگاه‌های زنانه با هماهنگی اتاق اصناف اهواز خبر داد.

مهرداد شریفی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایستگاه‌های قطار و فرودگاه اهواز در ۲ نوبت با مواد گندزدا، بهداشتی می‌شوند، گفت: علاوه بر این کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از تمامی مسافرانی که وارد راه آهن و یا فرودگاه می‌شوند غربالگری بیماری‌های واگیر با اولویت بیماری آنفولوآنزا و کرونا ویروس را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که مورد مشکوکی از بیماری تشخیص داده شود افراد بیمار به وسیله چهار دستگاه آمبولانس ویژه انتقال بیماران مشکوک به بیمارستان رازی اهواز ارجاع داده می‌شوند.

این مقام مسئول در شورای سلامت شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: همچنین در اماکن تولید و توزیع مواد غذایی که مردم روزانه مایحتاج خود را تامین می‌کنند، نظارت‌های جدی در حال انجام است.

شریفی همچنین به هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و اتاق اصناف این شهرستان برای تعطیلی تالارهای عروسی اشاره کرد و گفت: این اماکن محل اجتماع افراد است و برای جلوگیری از انتقال احتمالی ویروس کرونا تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی این تالارها تعطیل شوند.

وی همچنین به نظارت‌های جدی بر آرایشگاه‌های زنانه خبر داد و گفت: نیروهای این مرکز این اماکن را با دقت تحت نظر و مراقبت قرار داده اند تا از هرگونه آلودگی احتمالی پیشگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز یادآور شد: بازدیدها از این آرایشگاه‌ها به صورت مکرر انجام می‌شود و از جمله اقداماتی که مورد نظارت قرار می‌گیرد، ضد عفونی کردن تجهیزات و محل فعالیت این اماکن است.

تعطیلی مدارس اقدامی برای جلوگیری از شیوع کرونا

شریفی در خصوص دیگر اقدامات پیشگیرانه برای گسترش کرونا ویروس گفت: تعطیلی مدارس باعث شده تا حدودی خیالمان از بابت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس آسوده باشد.

وی سرای سالمندان را از جمله اماکن حساس عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کارشناسان مرکز بهداشت از سرای سالمندان در حال بازدید هستند تا درنهایت نقاط ضعفی که وجود دارد به حداقل برسند.

شریفی یادآور شد: جدا از شهروندان خواسته می‌شود تا نکات بهداشتی بخصوص شستشوی دست و صورت به مدت ۳۰ ثانیه را جدی بگیرند و گروه‌های هدف یعنی سالمندان، مادران باردار، کودکان زیر ۶ سال و افرادی که به بیماری‌های مزمن مثل دیالیز، فشارخون، قندخون، سرطان‌ و مشکلات قلبی و عروقی مبتلا هستند اگر به این نکات توجه نکنند، در معرض خطر هستند.

بر اساس این گزارش، اکیپ‌های نظارتی از روز گذشته در ایستگاه‌های قطار راه آهن جنوب مستقر و از مسافرانی که وارد خوزستان می‌شوند تست کرونا می‌گیرند.

https://hoorkhabar.ir/683516کپی شد!
48