باید از ابتکار شهرداری اهواز در نصب نخستین تندیس شهید سپهبد قاسم سلیمانی تشکر کرد

هورنیور – عضو مجلس خبرگان رهبری در این آیین با بیان اینکه باید از شهرداری اهواز بابت ابتکارنصب تندیس شهید سپهبد قاسم سلیمانی  تشکر کرد گفت: اهواز نخستین میزبان پیکر شهید قاسم سلیمانی و نخستین شهر نصب کننده تندیس این شهید است.
وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی نماد یک مکتب و راه است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خودش تبدیل به یک راه شده است. وقتی جوانان تمثال شهید قاسم سلیمانی را می بینند به یاد ارزش هایی می افتند که این شهید جان خودش را در راه آنها فدا کرد.

آیت الله محسن حیدری افزود: وی بیان کرد: حاج قاسم بر همه ملت ایران به ویژه مردم خوزستان حق بسیاری دارد؛ در دوران هشت سال جنگ تحمیلی حماسه های بسیاری آفرید و در روزهای آخر حیاتش به مسئولان توصیه کرد که هوای خوزستان را داشته باشید و این استان باید مساله اول کشور باشد.

سردار  شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر عج نیز در این آیین گفت: از شهرداری و شورای شهر اهواز تشکر می‌کنیم که در راستای کار فرهنگی و ایجاد نمادهای مذهبی این اقدام فاخر را به سرعت انجام دادند. امیدواریم مانند دیگر کارها، یک حرکت فرهنگی با این نگاه در کل کشور انجام شود.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان بیان کرد: سردار سلیمانی یک انسان جهادی بود و برای خدمت رسانی لحظهای دریغ نمی کرد و تمام لحظات زندگی را صرف خدمت به مردم و اسلام کرد.
سردار شاهوارپور گفت: آنچه مهم است ادامه راه سردار سلیمانی است که با این حرکت، در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنیم مسیر سردار سلیمانی طی شود. سردار حاج قاسم سلیمانی انسانی جهادی به تمام معنا بود. یعنی برای خدمتگزاری لحظه‌ای دریغ نمی‌کرد و همه زندگی خود را صرف خدمت به اسلام و مسیری کرد که مورد رضایت خدا است.
وی افزود: نظام و مردم در برخورد با آمریکای جنایتکار به این جمع بندی رسیدند که باید در یک موقعیتی جواب محکمی بدهیم و به طور رسمی نیز این را اعلام کردیم؛ با شهادت سردار سلیمانی برای جهان مشخص شد که قدرت آمریکا پوشالی است و امروز این کشور در انفعال است.
سردار شاهوارپور تصریح کرد:  یکی از موضوعات مهم که باید به آن دقت کنیم، این است که کار جهادی و اقدام جهادی نیازمند حضور همه مردم ما است و مردم ما کسانی که اینگونه عمل می‌کنند را تکریم می‌کنند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان همچنین در حاشیه آیین رونمایی از تندیس شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: پیکر مطهر این سردار پس از شهادت و بازگشت به کشور، برای نخستین بار به اهواز منتقل شد و مردم خوزستان و اهواز در تشییع پیکر این شهید استقبال باشکوهی داشتند و نیز با توجه به خدمات و ایثارگری سردار قاسم سلیمانی در خوزستان و زحمت‌های بی‌شائبه وی در سیل اخیر، باید نخستین تندیس شهید سردار سلیمانی نیز در این استان و شهر نصب می‌شد.

گفتنی است پیش تر اولین بلوار اصلی کشور هم بنام شهید سپهبد سلیمانی در اهواز نامگذاری شد.

https://hoorkhabar.ir/683464کپی شد!
24