حماسه خوانی قیام قاسم در تالار شهید جمالپور برگزار شد

به گزارش هورنیوز به نقل از امور ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز، حماسه خوانی شاعران خوزستانی ویژه بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تالار شهید جمالپور برگزار شد.

شامگاه پنج شنبه  ۲۶ دی ماه، شب شعر ویژه بزرگداشت مقام شامخ شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تالار شهید جمالپور برگزار شد. برنامه بزرگداشت با عنوان “قیام قاسم” و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران و شعرخوانی شاعران برتر استان در ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز حجت الاسلام والمسلمین موسوی فر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، حسن شاهوارپورفرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عجل)، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان، جوروند مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاعری شهردار اهواز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از جمله مسئولان حاضر بودند.
برپایه این گزارش این برنامه با شعرخوانی قاسم آهنین جان، جور وند و خانم الماسی آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی عنوان کرد: رمز موفقیت شهدای عزیز این بود که نگذاشتند پیام و فرمان امام بر روی زمین بماند.
وی با مهم برشمردن سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد اشاره مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از سایر خانواده های شهدای مدافع حرم، روحانیت معزز، سردار شاهوارپور و شهردار اهواز بابت برگزاری و شرکت پرشور در این برنامه تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه برنامه شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عجل) به ذکر خاطراتی از شهید سلیمانی پرداخت.

 شهردار اهواز نیز در این مراسم با اشاره به سخنان شهید سلیمانی گفت: آمریکایی ها نفهمیدند سپهبد شهید سلیمانی برای آنها بسیار خطرناک تر از سردار سلیمانی است. به لطف پروردگار سردار سلیمانی همانطور که در دوره حیاتش آمریکایی ها و اسرائیلی ها را در منطقه زمین گیر کرد بدون تردید شهید سلیمانی طومار آمریکایی ها را در منطقه خواهد پیچید.

شاعری عنوان کرد: موشک باران پایگاه عین الاسد سقوط و شکست هیمنه آمریکا در منطقه و در دنیا بود. افسانه ابرقدرتی آمریکا شکسته شد اما این آغاز راه است خون این شهدای بزرگ ما قطعا پایانی بر سیطره آمریکایی ها در منطقه خواهد بود.

شهردار اهواز اظهار کرد: ملت ایران آگاه و هوشیار است و همانگونه که در سوگ سپهبد شهید سلیمانی اتحاد خود را نشان دادند باز هم توطئه های دشمن را خنثی خواهند کرد و دشمنان انقلاب نمیتوانند به انسجام ملی ما خدشه ای وارد کنند.

شاعری خاطر نشان کرد: یاد قاسم سلیمانی افسانه ای، در تاریخ ایران زنده و جاوید خواهد بود و نسلهای نوجوان، جوان و آتی ما باید بدانند که پهلوان اسطوره ای که باید به آن افتخار کنند شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه با اشاره به این که اولین بلوار در کشور به نام شهید سلیمانی در اهواز نام گذاری شده است، خبر داد: بزودی از تندیس شهید قاسم سلیمانی  رونمایی خواهد شد.

شهردار اهواز در پایان با گرامیداشت یاد شهدای  پرواز هواپیمای اوکراینی گفت: در اجرای برنامه هایی مانند بزرگداشت مقام شامخ شهدا، شهرداری اهواز پیشرو خواهد بود.

گفتنی است از جمله موارد قابل توجه حماسه خوانی شعرا در برنامه “قیام قاسم” شعر خوانی به دو زبان فارسی و عربی بود.

https://hoorkhabar.ir/683084کپی شد!
87