تایید صلاحیت ۲۲۹ نفر در خوزستان

هورنیوز – رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت : این تعداد از مجموع ۸۲۵ داوطلب که معادل ۳۲ درصد داوطبان می باشد .

ابوالحسن معماری افزود : همچنین از مجموع ۸۲۵ نفر ۳۱۳ داوطلب رد صلاحیت و ۲۵۲ نفر نز عدم احراز صلاحت شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۸ نماینده فعلی خوزستان صلاحت هشت نفر تایید نشده است ،  ادامه داد : از جمله علل عدم احراز صلاحیت افراد میزان  زمان کم اظهارنظر هیات نظارت و ناقص بودن مدرک می باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خوزستان بیان کرد : داوطباتی که صلاحیت آنان تایید و یا صلاحیت آنان احراز نشده است تا روز  پنج شنبه ۲۶ دی ماه فرصت دارند با مراجعه به خیابان ۱۴ پاداد خانه معلم اهواز و یا هیات مرکزی انتخابات شکایت خود را اعلام کنند.

معماری گفت :در این مرحله هیات مرکزی نظارت بر انتخابات که زیر نظر شورای نگهبان فعالیت می کند به شکایت ها رسیدگی می کند و روز ۱۱ بهمن ماه شورای نگهبان نظر خود را اعلام می کند و ا=در این مرحله شورای نگهبان هم تایید صلاحیت ها و هم عدم تایید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت کنندگان را مورد بررسی قرار می دهد.

وی افزود : اگر صلاحیت افرادی که توسط هیات های استانی و مرکزی رد شده باشد و شورا نگهبان این نظر را تایید کند صلاحیت این افراد به طور قطع رد شده است و نظر نهایی می باشد ولی اگر صلاحیتشان تایید و شورای نگهبان آن را رد کند این افراد می توانند از روز ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام تا صلاحیتشان مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان اظهارداشت : شورای نگهبان در ۲۲ بهمن ماه نظر قطعی خود را اعلام و داوطبان از ۲۳ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه می توانند تبلیغات خود را انجام داده و انتخابات نیز روز دوم اسفند برگزار می شود.

 

https://hoorkhabar.ir/683044کپی شد!
44