مدیران ما در خوزستان اعتقادی به مقوله پیشگیری ندارند

هورنیوز – کیامرث حاجی‌زاده امروز ۷ دی‌ماه در جلسه بررسی نحوه برآورد خسارت وارد شده ناشی از بارندگی شدید اخیر به اماکن مسکونی، تجاری، خودروها و تاسیسات زیربنایی در خوزستان با اشاره به لزوم برآورد سریع خسارات اظهار کرد: خوزستان استانی است که به دلیل فقدان زیرساخت‌ها و اشتباهات رایج مدیران، دچار مشکلات عدیده‌ای است و از استان کثیرالبحران به استان دائم‌البحران تبدیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: خوزستان با مدیریت عادی و روتین اداره نمی‌شود. دستگاه‌های اجرایی ما مدیران ورزیده و جهادی نیاز دارند تا با فکر و عمل وارد میدان شوند.

حاجی‌زاده بیان کرد: خوزستان سه سال است که در بحران مدیریت می‌شود. این موضوع باید آمادگی لازم را در مدیران ایجاد کرده باشد تا در مواقع بحران تصمیم لازم را اتخاذ و اجرا کنند. شجاعت و جسارت، لازمه مدیریت بحران است. مدیری که این ویژگی‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند در خوزستان مدیریت کند.

وی عنوان کرد: گاهی دستگاه‌های متولی که وظیفه دارند در میدان حاضر شوند و زودتر از ما متوجه مشکلات شوند، در میدان حضور ندارند. زمانی که در منطقه اتفاقی رخ می‌دهد، باید دستگاه‌های متولی زودتر از همه در منطقه حضور یابند تا پیگیر مشکلات شوند نه اینکه پس از بازدید استاندار یا مسئول دیگری، ما موضوع را پیگیری کنیم. نمونه چنین کاری در شهرک دانشگاه اهواز رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: ضعف‌ها باید پذیرفته و اصلاح شوند. نباید این ضعف‌ها در هر بحران تکرار شوند بلکه باید از آنها درس بگیریم. زمانی که بحرانی را تجربه می‌کنیم، باید پس از آن ضعف‌ها را کاهش دهیم اما متاسفانه گاهی همان ضعف‌ها تکرار می‌شوند.

وی بیان کرد: مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، به دلیل این است که چند دهه در این زمینه کار نشده و اکنون سر باز کرده‌اند. باید بپذیریم که فاضلاب ما دچار مشکل است و چند نقطه آن ریزش کرده است. اما چرا تاکنون کانال‌های فاضلاب لایروبی نشده‌اند؟

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه جلساتی که تشکیل می‌شود برای پیشگیری است اما در این مدت حتی لایروبی کانال‌های فاضلاب انجام نشد در حالی که بضاعت لایروبی را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: مدیران ما در سطح کشور و به ویژه خوزستان اعتقادی به مقوله پیشگیری ندارند و حاضرند برای انجام اقدامات مورد نیاز پس از بحران، ده‌ها برابر هزینه کنند اما برای پیشگیری از بحران هزینه‌ای نکنند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/682713کپی شد!
49