گام دوم انقلاب اسلامی؛ مسیری برای توسعه و پیشرفت کشور

هورنیوز – دکتر شاپور نظرپور – پیروزی انقلاب اسلامی در ایران سرآغاز سلسله تحولات گسترده ای در کشورمان شد که برخلاف میل و علاقه قدرت های استعماری بود به همین دلیل آنها از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی غافل نشدند اما تلاش های ناجوانمردانه آنها نتوانست مانعی برای رشد و بالندگی انقلاب اسلامی مردمی در ایران شود.

بسیاری از بدخواهان و دشمنان نظام مقدس اسلامی تا چندی پیش وعده از بین رفتن آن را داده بودند اما بر خلاف آرزوهای نامشروع آنها، این نظام در کنار ملت شریف ایران حوادث مختلفی همچون جنگ، تحریم، ترور، ترور اقتصادی و جنایات و حملات همه جانبه بسیاری از این قبیل را پشت سر گذاشت و امروز وارد مرحله جدیدی از حیات خود شده است؛ مرحله ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به گام دوم انقلاب تعبیر فرموده اند.

با نگاهی به برنامه گام دوم انقلاب خواهیم دید که این برنامه، هدفمند جامع و راهنمایی اساسی برای پیشرفت کشور است که در صورت عمل به آن می توان دورنمای روشن تری را برای کشورمان متصور شد.

در این برنامه جامع، رهبر معظم انقلاب با گوشزد کردن برخی از مشکلات، راهکارهایی را برای حل آنها ارائه فرموده است.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی را عامل مهمی برای ساختن آینده کشور می دانند و جمعیت جوان زیر۴۰ سال که بیشتر متولدین دهه ۶۰ هستند را یک «فرصت و ظرفیتی امیدبخش» خطاب کرده اند.

مقام معظم رهبری، «جوانان به خصوص جوانان زیر ۴۰ سال» را سرمایه های کشور می دانند که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن بهره برداری نمود. طرح این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب نشانگر اهمیت نسل جوان برای ساختن آینده کشور است؛ در حال حاضر بسیاری از کشورها شرایط مناسبی را برای جذب جوانان تحصیل کرده و متخصصی که در دانشگاه های کشورمان پرورش یافته اند فراهم می کنند تا بتوانند از دانش و توانایی های آنها بهره برداری نمایند به همین دلیل باید با به کارگیری صحیح آنها زمینه های رشد و توسعه کشور را فراهم نمود.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به منابع و داشته های انسانی و طبیعی کشور توجه فرموده اند و آنها را کم نظیر خوانده اند و از آینده سازان این مرز و بوم خواسته اند، از ظرفیت هایی که تا به امروز مغفول مانده است بهره گیری نمایند و به تعبیر ایشان “در پیشرفت مادّی و معنوی کشور به معنی واقعی جهش ایجاد کنند.

عدالت و مبارزه با مفساد از دیگر موارد مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است؛ موضوعی که به تعبیر مقام معظم رهبری، لازم و ملزوم همدیگر هستند.

مقوله “امید و نگاه خوش بینانه به آینده” از دیگر موضوعات مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؛ ناامیدی و ترسیم فضایی یاس آور باعث جلوگیری از رشد و بالندگی می شود؛ هیچ ثمری نداشته و نمی تواند دستاوردی را برای کشور به دنبال داشته باشد بنابراین برای دور بودن از چنین فضایی باید همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به جوانان انقلابی و با انگیزه میدان بیشتر داد تا بتوانند چرخ های توسعه کشور را بیش از گذشته و امروز به پیش ببرند.

بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ای بسیار جامع کامل و بدون نقص است که در این مجال تنها به بخشی از نکات آن اشاره شد اما یقینا باید این بیانیه را راهبردی مهم و چراغ راهی درخشان و کامل برای آینده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دانست به همین دلیل همه مسئولین و کارگزاران کشور در هر مسئولیتی که هستند و در هر سنگری که حضور دارند لازم است نسبت به این برنامه راهبردی پایند بوده و بر اساس آن حرکت نمایند تا ان شاء الله شاهد شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر کشور عزیزمان باشیم.

https://hoorkhabar.ir/681850کپی شد!
229