آغاز ثبت نام داوطلبین مجلس شورای اسلامی از فردا

هورنیوز – جمال عالمی نیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب آغاز ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۰ آذرماه تا پایان وقت اداری(ساعت ۶ بعد از ظهر) روز شنبه ۱۶ آذرماه به مدت ۷ روز، ثبت نام از داوطلبین مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی افزود: داوطلبین می توانند با همراه داشتن مدارک که در سایت فرمانداری درج شده است به این فرمانداری مراجعه کنند.

فرماندار اهواز ادامه داد: از آنجا که انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، به دنبال ایجاد بستر مناسب در فرمانداری جهت برگزاری یک انتخابات سالم و بدون هیچ‌گونه تمایلات هستیم و تلاش می کنیم امانتدار خوبی در اجرای این وظیفه باشیم تا با همکاری هیأت نظارت شهرستان و استان، انتخابات را به نحو خوب و سالم برگزار کنیم.

وی بیان کرد: چهارشنبه گذشته مانور ثبت نام و اجرای انتخابات برگزار و وضعیت سامانه و ثبت نام الکترونیک داوطلبان بررسی شد تا برای برگزاری ثبت نام داوطلبین در روز یکشنبه ۱۰ آذرماه راس ساعت ۸ صبح مشکلی وجود نداشته باشد.

عالمی نیسی تصریح کرد: تلاش کردیم مکان مناسبی با وجود ۱۵ کاربر ایجاد کنیم تا ثبت‌نام با سهولت انجام شود، همچنین اتاقی برای استقرار اصحاب رسانه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های کارون، باوی و حمیدیه به عنوان حوزه های فرعی و اهواز به عنوان حوزه اصلی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: هماهنگی های لازم جهت تامین امنیت انتخابات در چهار شهرستان با شوراهای تامین انجام شده است و در اهواز نیز جای نگرانی وجود ندارد و انتخابات با امنیت بالا برگزار خواهد شد.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه تعداد شعب اخذ رای و محل استقرار آنها با در اختیار داشتن ۳ درصد حق تغییر، پس از تشکیل هیأت اجرایی مشخص خواهد شد، یادآوری کرد: در دوره انتخابات مجلس دهم، ۴۷۶ شعبه اخذ رای در اهواز وجود داشت که می توان گفت یک ششم شعب اخذ رای کل استان خوزستان است. از این تعداد ۴۰۲ شعبه ثابت و ۷۴ شعبه سیار همچنین ۴۰۴ شعبه شهری و ۷۲ حوزه روستایی بوده است.

عالمی نیسی عنوان کرد: البته وزارت کشور آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی اعلام کرده است و به دنبال هماهنگی و تفاهم با هیأت نظارت مرکزی و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک‌ در برخی نقاط کشور هستند.

فرماندار اهواز افزود: صندوق رای الکترونیکی اکنون در وزارت کشور طراحی و در بالاترین سیستم های ایمنی آزمایش شده است که در صورت توافق بین مسئولین هیأت نظارت و ستاد مرکزی، اجرا خواهد شد؛ انتخابات تمام الکترونیک جلوی تخلفات را گرفته و در برگزاری انتخابات سالم مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهواز آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را دارد، گفت: اخذ رای در شهرستان اهواز بصورت دستی انجام می شود البته قسمتی از انتخابات از جمله استعلام ها، تشخیص هویت اشخاص و جلوگیری از تکرار رای جهت جلوگیری از خرید و فروش رای بصورت الکترونیکی انجام می گردد.

عالمی نیسی گفت: از داوطلبین تقاضا می کنیم ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند ،چون سامانه راس ساعت مقرر از دسترس خارج خواهد شد.

وی تاکید کرد: فقط شخص داوطلب برای ثبت نام وارد فرمانداری می‌شود و کسی غیر از او و به منظور همراهی، حق ورود به فرمانداری را نخواهد داشت.

فرماندار اهواز بر عدم مهندسی انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات در فضایی کاملاً شفاف و سالم برگزار می شود و اراده قوی برای رعایت قانون مداری و امانت داری از اصول اجرایی انتخابات در اهواز وجود دارد.

وی ادامه داد: هیأت نظارت از فردا با آغاز ثبت‌نام، نظارت خود را آغاز خواهد کرد و در صورت بروز تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

فرماندار اهواز عنوان کرد: مذاکرات اولیه با شهرداری اهواز جهت تامین محل خاص برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس را انجام داده ایم تا از ایجاد بی‌نظمی‌ جلوگیری شود.

عالمی نیسی میزان رای لازم برای ورود کاندیداها به مجلس را پس از تایید صلاحیت، ۲۰ درصد آرای صحیح اعلام کرد و ادامه داد:  باید تمام تلاش خود را به کار گیریم که فضاهای ایجاد تخلف ایجاد نشود و به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین شائبه ای در عملکرد ما وجود نداشته باشد.

فرماندار اهواز با تاکید بر شفاف سازی و سالم سازی فعالیت های انتخابات، تصریح کرد: برنامه داریم که طی آن کاندیداهای نامزدهای انتخاباتی می توانند در فرمانداری حضور پیدا کرده و بر روند انتخابات نظارت کنند.

عالمی نیسی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات سالم، ابتدا در بدنه فرمانداری بازنگری کرده و سعی کردیم به افرادی رجوع کنیم که به آنها اعتماد بیشتری داشته باشیم. در هیأت اجرایی نیز سعی کردیم از افراد مورد اطمینان و وثوق و انسان های مومن و متعهد استفاده کنیم، چون نظارت بر روند انتخابات به عهده هیأت اجرایی است.

وی بیان کرد: مدیران ۲۹ منطقه شهرستان اهواز را از افراد مورد وثوق انتخاب کردیم تا در مدیریت انتخابات کمک کرده و رای مردم با امانت داری کامل وارد صندوق های اخذ رای شود.

فرماندار اهواز گفت: یک نفر از فرمانداری و از هیات نظارت و هیأت بازرسین نیز ناظرینی در شعب اخذ رای برای نظارت بر روند انتخابات حضور خواهند داشت.

ایلنا

https://hoorkhabar.ir/681895کپی شد!
82