باید تلاش کنیم شرکت نیشکر هفت تپه به روزهای اوج خود بازگردد

هورنیوز – ارسلان غمگین بیان کرد: در شورای تامین استان خوزستان از جانب استاندار خوزستان، دستور پیگیری مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه صادر شد به همین دلیل در سفری به شهرستان شوش از نزدیک مطالبات آنها شنیده شد.

وی افزود: بخشی از مطالبات کارگران صنفی و بخشی دیگر غیرصنفی بود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان وظیفه پیگیری مطالبات صنفی کارگران را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: کارگران و کارفرمایان طبق اصل سه جانبه گرایی جزیی از جامعه هدف ما هستند و تلاش می کنیم این ۲ قشر را به هم نزدیک کنیم.

غمگین با اشاره به استقرار یک هیات سه نفره از کارشناسان حوزه روابط کار در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یادآور شد: افزایش پرداخت هزینه غذا، صدور احکام شغلی تعیین سمت سرپرستان، تامین لباس کار وفق مقررات، ساماندهی و تعدیل بازنشستگان و تنها استفاده از نخبگان بازنشسته، تشکیل کمیته دائمی طرح طبقه بندی مشاغل برای پیگیری امورات طرح و واریز حقوق شهریورماه حداکثر تا دهم آبانماه از جمله توافقات کمیته استقرار با کارفرما بوده است.

وی گفت: البته کارگران خواسته های دیگری نیز دارند که باید بررسی شوند و در صورت لزوم در شورای حل اختلاف برای آنها رای صادر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: درحال حاضر ۶هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر آماده برداشت در نیشکر هفت تپه وجود دارد که در صورت ادامه اعتصابات از بین می رفت اما با همکاری کارگران و پایان اعتصابات از این خسارت پیشگیری شد.

وی ادامه داد: کارگر و کارفرما در مقابل همدیگر تکالیف و وظایفی دارند ، همانطور که کارگران باید طبق شرح وظایف عمل کنند کارفرما نیز باید برای تامین معاش کارگران اقدام کند.

غمگین گفت: شرکت نیشکر هفت تپه یک شرکت مادرتخصصی است و باید تلاش کنیم به روزهای اوج خود بازگردد.

وی افزود: معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، ۱۷ مورد از جمله اصلاح ساختار سازمانی، بهینه سازی شرح وظایف براسا ساختار جدید، آموزش عمومی و تخصصی مدیران و کارگران، ساماندهی نیروی انسانی شرکت و بازآموزی آنان و فعال کردن کمیته انضباطی به عنوان برنامه های دیگر شرکت برای توسعه عنوان کرده است.

کشت و صنعت هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنج هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه پس از ۳۲ روز اعتصاب دوم آبانماه به سرکار خود بازگشتند.

منبع: ایرنا

https://hoorkhabar.ir/681560کپی شد!
114