ادامه هرس درختان “کنوکارپوس” اهواز/متهمان تنگی نفس پاییزی زیر تیغ قیچی شهرداری

هورنیوز – علیرضا عالی‌پور با اشاره به بروز سالانه تنگی نفس پاییزی در اهواز و احتمال تاثیر درختان کنوکارپوس در این بیماری اظهار کرد: پیرو تاکید شورای سلامت و استاندار خوزستان، هرس درختان کنوکارپوس در سال جاری زودتر از موعد آغاز شده است زیرا احتمال وقوع نخستین بارندگی در مهرماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هرس اغلب درختان کنوکارپوس سطح شهر اهواز مستمر و به صورت هرس فرم انجام می‌شود، تصریح کرد: با این وجود، درختانی که به صورت درخت‌کاری انبوه کشت شده‌اند و برابر نظریه‌ها، احتمال گرده‌افشانی گسترده دارند باید هرس شوند که در این راستا اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: تا ۲۴ شهریورماه از حدود ۱۲۰ هزار اصله کنوکارپوس که به صورت انبوه‌کاری به گل‌دهی خواهند رسید، ۱۰۲ هزار و ۷۸۵ اصله کنوکارپوس که به صورت درخت‌کاری انبوه‌ هستند، هرس شده‌اند.

عالی‌پور بیان کرد: در این مدت به طور متوسط در مناطق هشت‌گانه روزانه یک هزار و ۲۰۰ درخت کنوکارپوس هرس شده که این رقم در روزهای باقی‌مانده به ۲ هزار اصله درخت می‌رسد.

وی تصریح کرد: در بیشترین حالت، حدود ۴۰ هزار درخت کنکوکارپوس دیگر در اهواز نیاز به هرس فرم دارند که هرس این درختان هم تا نیمه مهرماه به پایان می‌رسد.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/681049کپی شد!
37