“کوی مشعلی”، سرگردان بین اهواز و کوت‌عبدالله

هورنیوز – علیرضا عالی‌پور با اشاره به انباشت زباله و عدم رفت و روب منطقه کوی مشعلی اظهار کرد: بنا بر توصیه نماینده ولی فقیه در خوزستان و استانداری خوزستان، شهرداری اهواز از پنج روز پیش بدون صورتجلسه و به صورت داوطلبانه توسط ۵۵ نیرو و ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات جهت پاک‌سازی این منطقه اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: از زمانی که شهرداری منطقه ۵ اهواز با هویت جدید به عنوان شهرداری کوت عبدالله (شهرستان کارون) مستقر شد، دیگر حاضر به تحویل بخشی از محل‌های مسکونی که طبق تقسیمات کشوری مصوب وزارت کشور جزو شهر اهواز قلمداد شده بودند، نشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: همچنان در برابر تحویل این مناطق به اهواز مقاومت می‌شود. اگرچه این محله‌ها از حیث بافت مسکونی موضوع درآمدی برای شهرداری ندارند و هزینه‌های خدماتی سنگینی دارند اما برای به حداقل رساندن خسارت، همواره اعلام کرده‌ایم که آماده خدمات‌رسانی به این مناطق هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس قانون تقسیمات کشوری و همچنین مصوبه شورای عالی شهرسازی که محدوده و حریم شهر اهواز را تعیین کرده است، خواه ناخواه مناطق کوی مشعلی تا ضلع شمالی پل ششم جزو اهواز هستند و دیر یا زود باید به شهرداری اهواز تحویل داده شوند اما دیر تحویل گرفتن این محلات با خسارت، آسیب‌دیدگی و تصرف زمین‌های بیشتر برابر خواهد بود.

عالیپور گفت: زمانی که با پیگیری استاندار خوزستان کوی مهدیس به اهواز تحویل داده شد پارک‌ها و تاسیسات آب خامی که در این منطقه وجود داشت،‌از بهره‌وری خارج شده بودند و خسارت شدید دیده بودند. همچنین همه وسایل بازی و تاسیسات پارک ۱۸ هکتاری مهدیس به سرقت رفته بود که اکنون پس از تحویل این منطقه، هزینه مجددی برای بازسازی این پارک در حال صرف شدن است که این حکایت برای دیگر مناطق نیز صادق است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه هر چه این مناطق دیرتر به شهر اهواز ملحق شوند، خسارت بیشتری به این مناطق وارد می‌شود، تصریح کرد: شهرداری اهواز طبق قانون تقسیمات کشوری و طرح جامع شهری، خواستار الحاق مناطق کوی مشعلی تا ضلع شمالی پل ششم به اهواز است.

وی گفت: در حال حاضر در برخی نقاط سرانه‌های عمومی، کاربری‌ها و زمین‌ها تصرف شده است. بی‌توجهی و عدم ارائه خدمات نیز باعث شده زیرسازی آسفالت این مناطق و شبکه تاسیسات آب خام از بین برود. همچنین این محله به جولانگاهی برای تخلفات شهری تبدیل شده است.

عالیپور بیان کرد: بارها در جلسات عنوان کرده‌ایم که آمادگی تحویل گرفتن این مناطق را داریم. اکنون نیز که مردم از این وضعیت شکایت دارند به طور رسمی اعلام می‌کنیم که مدت‌ها است پیگیر الحاق این محلات به شهر اهواز هستیم، هرچند هزینه‌های این محلات بالا است و انتظار می‌رود دولت کمک ویژه‌ای به ما کمک کند تا مشکلات گذشته را جبران کنیم.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/681005کپی شد!
24