معدوم‌سازی بیش از ۹۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در خوزستان

هورنیوز – مصطفی کنارکوهی با اشاره به اعمال نظارت بر فرآورده‌های خام دامی استان با استفاده از سیستم‌های نوین نرم‌افزاری و بازدیدهای میدانی اظهار کرد: نظارت‌های شبانه‌روزی با استفاده از مطالعات گذشته‌نگر و آگاهی کامل از شرایط فعلی حاکم بر تولید، توزیع و نگهداری انواع فرآورده‌های خام دامی تازه و منجمد و ترسیم اتفاقات آینده به عنوان الگویی برای پیشگیری از تخلفات بهداشتی احتمالی، جزو برنامه‌های روزانه و لاینفک مجموعه دامپزشکی خوزستان است.


وی افزود: بر این اساس بسیاری از ناقضین و متخلفین بهداشتی قبل از اینکه آسیبی به جامعه وارد کنند،  شناسایی می‌شوند ودر خصوص آنان اعمال قانون می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: اداره‌کل دامپزشکی خوزستان تاکنون با همکاری دستگاه‌های قضایی و نظارتی استان و اشراف کامل بر چرخه تولید، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی با هرگونه تخلف بهداشتی برخورد قانونی و قاطع کرده است اما برای حفظ آرامش در جامعه و جلوگیری از هر گونه تشویش، بسیاری از اقدامات موثری که در این خصوص انجام می‌شود در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه همکاری و هماهنگی مطلوبی وجود دارد، تصریح کرد: هدف نهایی ما پیشگیری قبل از وقوع هر گونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی است بنابراین بسیاری از اخباری که در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان کشف یا عناوین مشابه پخش می‌شود موضوعاتی است که پیش‌تر تحت رصد پهنه نظارتی دستگاه‌های ناظر و  دامپزشکی بوده است و اقدامات تخصصی جهت پیشگیری از وقوع تخلفات بهداشتی در این زمینه انجام می‌شود.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۶۱ هزار بازرسی و بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان دامپزشکی خوستان انجام شده که در پی این بازدیدها ۳۴۳ پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. همچنین بیش از ۹۲ هزار کیلوگرم فرآورده‌های غیرقابل مصرف، معدوم و از چرخه مصرف خارج شده‌اند. 

وی با بیان اینکه تمام فرآورده‌های خام دامی عرضه شده در بازار مصرف که تائیدیه دامپزشکی دارند، محصولاتی سالم و قابل مصرف هستند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد مشکوک در اسرع وقت موضوع را به نزدیکترین اداره دامپزشکی شهرستان یا اداره کل دامپزشکی خوزستان اطلاع‌رسانی کنند یا با شماره  ۳۳۳۳۱۱۰۴ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/680997کپی شد!
30