ژانگولربازی های «پیشاانتخاباتی» شروع شد

به گزارش هورنیوز – هرچه به اسفند ماه و انتخابات مجلس نزدیک تر می شویم حرکات محیرالعقول و عجیب و غریبی که رنگ و بوی انتخابات دارند در گوشه و کنار کشور بیش از پیش دیده می شود.

چندی پیش دو تن از نمایندگان فعلی مجلس با انجام یک مانور تبلیغاتی بشدت انتخاباتی سوژه روز رسانه ها شدند؛ ماجرا از این قرار بود که یکی از نماینده های مجلس در استان فارس پس از خرید یک دستگاه MRI آنچنان دچار حس خدمتگزار بودن به او دست داد که با بوق و کرنا این دستگاه را پس از “دور دور” حسابی در شهر به بیمارستان منتقل کردند!

در نقطه ای دیگر، در استان خوزستان و در شهر اندیمشک نیز طی حرکتی مشابه چند دستگاه خودروی جمع آوری زباله با ساز و آواز در شهر به نمایش گذاشته شد.

این گونه نمایش ها که چیزی جز تبلیغات صرف نیست کم کم و با نزدیک تر شدن به انتخابات بیشتر و بیشتر می شود؛ متاسفانه مشخص نیست در پس چنین تبلیغاتی چه اندیشه وجود دارد و آیا اینگونه رفتارهای هنجار شکن و غیر طبیعی با مشاوره صورت می گیرد و یا اینکه تصمیم هایی آنی و خلق الساعه هستند!

این طیف نامزدهای انتخاباتی معمولا با تبلیغاتی غیرواقعی و دادن وعده های دور و دراز و نشان دادن در باغ سبز به مخاطبان سعی در جذب آراء دارند؛ اگر موفق نشوند که حرجی بر آنها نیست اما در صورت پیروزی و راهیابی به مجلس نیز نمی توانند به وعده هایی داده شده عمل کنند و یا تنها بخش اندکی ازآنها قابلیت اجرایی دارند.

دیده شده برخی از نماینده ها وعده هایی مانند اخذ نمایندگی فلان برند معتبر و وعده هایی از این دست را هم داده اند اما اینکه این کار چقدر به وظایف و اختیارات یک نماینده مجلس مربوط می شود پاسخی است که باید از خود آنها پرسید.

به نظر می رسد نهادهای مربوطه باید توجه بیشتری به چنین رفتارهای پوپولیستی و مخربی داشته باشند چرا که این واکنش ها بر فرسایش اعتماد عمومی اثر منفی می گذارد.

به چنین افرادی، چه کسانی که در حال حاضر نماینده مجلس هستند و سعی دارند به گونه ای خدمتگزار بودن خود را ثابت کنند و قصد حضور مجدد در مجلس را دارند و چه کاندیداهای احتمالی توصیه می شود از ارائه این گونه رفتارها که باعث دلسردی و واکنش منفی رای دهندگان می شود خودداری کرده و با طرح و برنامه پا به عرصه انتخابات بگذراند تا شاهد انتخاباتی پرشور و مجلسی کارآمد باشیم.

کیماس نوروزی پور

https://hoorkhabar.ir/680919کپی شد!
104