سیلاب، صادرات مرز چذابه را ۶۰ درصد کاهش داد

هورنیوز – غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۸۴ نفر تردد از مرز شلمچه صورت گرفته است که این عدد نسبت به مدت مشابه، رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان میزان تردد صورت‌گرفته از مرز چذابه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ هزار و ۸۴۷ نفر از مرز چذابه تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل سیلاب و بسته بودن مرز در ماه های نخست سال، ۸.۵ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه تعداد مسافران خارجی خارج شده از مرز شلمچه ۵۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر بوده است، افزود: تعداد مسافران خارجی وارد شده از این مرز از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۰ هزار و ۹۵۵ نفر است.
بهرامی نیا در خصوص میزان خروج و ورد مسافران ایرانی از این مرز، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۲ هزار و ۲۹۱ نفر مسافر ایرانی از مرز شلمچه خارج و ۱۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر نیز از این مرز وارد کشور شده‌اند.
وی در خصوص تردد مسافران خارجی از مرز چذابه عنوان کرد: میزان خروج این مسافران از ابتدای سال جاری تاکنون با عدد ۵۵ هزار و ۹۵۶ نفر و ورود مسافران خارجی از مرز چذابه نیز عدد ۶۰ هزار و ۸۱۸ نفر را نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین از این مرز تعداد ۳۲ هزار و ۲۹۸ نفر مسافر ایرانی خارج و ۳۱ هزار و ۶۶۶ نفر نیز وارد شده اند.
 وی ادامه داد: میزان صادرات صورت گرفته از ابتدای سال ۹۸ تاکنون از مرز شلمچه نیز ۸۳۶ هزار و ۴۴۶ تن بوده که این عدد نشان دهنده رشد بیش از ۱۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه است.
بهرامی نیا در خصوص صادرات کالا از مرز چذابه نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۱۲ هزار و ۳۸ تن صادرات از این مرز صورت گرفته است که کاهش ۶۰ درصدی صادرات از این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز مربوط به بسته بودن پایانه مرزی چذابه به دلیل سیلاب در ماه‌های ابتدایی سال است.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/680895کپی شد!
108