خودروهای اروندی دو بار در سال به مرخصی می روند

سرهنگ منصور جمشیدی اظهار کرد: پلیس راهور ناجا مرخصی دو ماهه خودروهای اروندی را مصوب و صاحبان خودروهای اروندی می‌توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان مراحل قانونی آن را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای اروندی می توانند در سال به مدت دو ماه اما با فاصله یک ماهه از این مرخصی تعیین شده استفاده کنند، افزود: این مرخصی دو ماهه خودروهای اروندی از امروز در خوزستان اجرایی و خودروهای پلاک اروند می‌توانند دو بار در سال و به مدت دو ماه با پلاک گذر موقت مجوز خروج از خوزستان دریافت کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: خودروهای اروندی که تاکنون از یک ماه مرخصی در سال ۹۸ استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور مرخصی یک ماه دیگر مرخصی خودرو را تمدید یا مرخصی جدید دریافت کنند.

جمشیدی در خصوص مدارک مورد نیاز برای صدور برگه مرخصی دو ماهه بیان کرد: مدارک مورد نیاز برای گرفتن مرخصی خودروهای پلاک اروندی شامل اصل و کپی پروانه سبز گمرکی (پروانه تردد)، اصل و کپی تمام مدارک خودرو (برگه شناسنامه خودرو، بیمه نامه، کارت خودرو)، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو (صاحب سند)، نداشتن خلافی از پلیس +۱۰(مدت اعتبار خلافی تا هفت روز)، کپی مدارک شناسایی مالک و ضامن خودرو، و چک معتبر بانکی برای تضمین است. 

وی عنوان کرد: این مصوبه امروز به راهور ناجا ابلاغ شده و انتظار می رود که تمامی خودرو های اروندی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند چون در غیر این صورت در سفرهای خارج استان مشکلاتی برای آن ها ایجاد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عنوان کرد: با توجه به مراجعه بیش از ۵۰۰ مالک خودری اروندی در طول روز برای دریافت پلاک گذر موقت سامانه مورد نظر جوابگوی ثبت این سفارشات نیست و به همین دلیل به مالکان توصیه می شود تا زمانی که خودروهای مورد نظر ثبت سیستم نشدند، اقدام به سفر نکنند.

جمشیدی تأکید کرد: در ماه‌های گذشته مواردی در استان‌های دیگر مشاهده شده که خودروی اروندی بدون داشتن مجوز های لازم نسبت به سفر اقدام کرده و به تبع توسط پلیس راه توقیف شده که همین امر مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مالکان صبر بیشتری داشته باشند و پس از ثبت سیستمی پلاک خودروهای خود نسبت به خروج از استان اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان یادآور شد: رعایت نکات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سرعت غیرمجاز و هر نوع تخلف دیگری می تواند سفر خوشی را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

سرهنگ جمشیدی در پایان گفت: باتوجه به تعداد بالای درخواست ها و جوابگو نبودن سیستم برای ثبت پلاک ها، به ناچار بسیاری از درخواست ها به صورت دستی ثبت می شود و نیازمند زمان بیشتری است و از مالکان خودروها خواستاریم تا در این زمینه همکاری بیشتری با پلیس داشته باشند.

مهر

https://hoorkhabar.ir/680845کپی شد!
75