همه ی مردان استاندار

به گزارش هورنیوز – بیراه نیست اگر مدیریت استان خوزستان توسط غلامرضا شریعتی را با مدیریت حسن روحانی در دولت حاضر و پیشین شبیه بدانیم؛ چه از نظر اقدام های خوب و قابل تقدیر و چه از جهت نکات منفی.

یکی از نقدهای مشترکی که به حسن روحانی و استاندر وی در خوزستان وارد بوده و هست، انتصاب هایی است که آنها در مقاطع مختلف انجام داده اند.

اگر از انتصاب های رئیس جمهور بگذریم، با نگاه به مهره چینی های غلامرضا شریعتی، خواهیم دید که افراد منصوب وی، چهره های مشخص بوده و می توان گفت بجز تعدادی معدودی، سایرین نمی توانند به “لیست” او راه پیدا کنند.

استاندار خوزستان معمولا برای موضوع های مختلف کارگروه هایی را تعیین و تعریف می کند که ترکیب این کارگروه ها نیز همان اسامی هستند که پیش از این نیز بارها و بارها نامشان را شنیده بودیم؛ ظاهرا در شعاع دید استاندار خوزستان بجز گزینه هایی که بصورت پیش فرض (همان که فرنگی ها به آن دیفالت می گویند) از افراد دیگر خبری نیست. 

این موضوع از چند جهت قابل بررسی است؛ نخست اینکه باید بررسی منصفانه ای کرد و دید که آیا استاندار خوزستان با این افراد و اصطلاحاً با این تیم همراه تا چه اندازه توانسته است به موفقیت دست پیدا کند و به وعده هایی که در روزهای نخست فعالیتش به عنوان استاندار سر می داد، جامه حقیقت و عمل پوشانده است.

دوم اینکه این سوال مطرح می شود آیا نیروی های مستعد در استان خوزستان صرفاً به همین طیف معدود و محدود ختم می شود و بجز همین افراد همیشگی افراد دیگری برای خدمت گزاری پیدا نمی شود؛ البته پاسخ آن به روشنی پیداست زیرا بدون شک افراد توانمند بسیاری وجود دارند که می توان از ظرفیت آنها برای استان نهایت بهره را برد.

اگر بخواهیم به نمونه ای از عدم بکارگیری همه توان موجود در خوزستان اشاره کنیم باید به عدم استفاده از نیروهای توانمند و فعال در عرصه عمران در استان خوزستان در “قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده”  یادکرد آنهم در شرایطی که استان خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور بیشترین شرکت فعال در حوزه عمران را دارد؛ قطعا این شرکت ها می توانند در بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان کمک حال دولت باشند.

نادیده گرفتن همه توانی که در استان وجود دارد نقدی است که بر استاندار خوزستان وارد است؛ حال باید دید آیا او که به سکوت در برابر نقدها شهرت دارد این بار نیز سکوت کرده و یا اینکه به چنین پیشنهادهایی نیم نگاهی خواهد کرد.

 

https://hoorkhabar.ir/680078کپی شد!
145