برخی دستگاه‌ها کار در مناطق سیل زده خوزستان را رها کرده اند

به گزارش هورنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی  در جلسه مدیریت بحران شهرستان دشت آزادگان اظهار داشت: وضعیت کنونی مناطق سیل زده خوزستان نسبت به گذشته متفاوت است و تمامی کشاورزان و روستاییان در انتظار مشاهده آثار و تبعات پس از سیل هستند .

وی افزود: روستایان خسارت دیده بی صبرانه در انتظار عادی شدن شرایط زندگی و امرار معاش هستند باید در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.
وی تصریح کرد : برخی دستگاه‌ها احساس مسئولیت گذشته را ندارند و کار را رها کرده اند اما از هفته آینده عملکرد دستگاه‌های متولی به صورت جدی رصد می‌شود.
شریعتی گفت: پس از بررسی تیم های اجتماعی استان متوجه شدیم که اولین دغدغه مردم آماده سازی زمین های آنها برای کشت تابستانه است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: این خواسته  مردم از درخواست بازسازی مسکن از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که معیشت در اولویت مردم است.
شریعتی گفت: مردم می خواهند روی پای خود بایستد و حاضرند گرمای تابستان را تحمل کنند اما معیشت و کسب و کار و کشت آنها به حالت عادی بازگردد تا عزت آنها زیر سوال نرود.

استاندار خوزستان گفت: مردمی که اینگونه طالب هستند که روی پای خود بایستند و به کشور کمک کنند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.
وی افزود: شهرهای دیگر استان در زمینه بازسازی به نسبت پیشرفت بهتری داشته اند و آماده کشت تابستانه هستند.
وی ادامه داد: شوش،  باوی،  اهواز ،حمیدیه و کارون آماده هستند یا به زودی آماده می‌شوند اما به دشت آزادگان خسارت های بیشتری وارد شده و نسبت به سایر شهرها عقب مانده است.

شریعتی گفت:  برداشت گندم ۱۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته در دشت آزادگان بیشتر بوده و این مایه امیدواری است و نشان می دهد که مدرن کردن صنعت کشاورزی در این منطقه به خوبی جواب داده است.

وی تاکید کرد: اولویت اول ما در این منطقه باید ایجاد شرایط مناسب برای کشت تابستانه باشد.
استاندار خوزستان گفت: اگرچه راه و شهرسازی در جریان سیل یکی از عوامل اصلی بود که باعث شد دشت آزادگان به صورت کاملا زیر آب نرود اما خواستاریم در شرایط کنونی نیز با همان روحیه پای کار باشند.

وی ادامه داد: اکنون خوزستان شرایط خاصی دارد و باید به صورت شبانه روزی کار کنیم که از این به بعد مسئولیت دشت آزادگان به صورت کامل به  راه و شهرسازی واگذار می شود .
شریعتی اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که اوایل تیرماه مردم بتوانند کشت تابستانه انجام دهند.
وی ادامه داد : در زمینه مسکن پرونده هایی تشکیل شده آمار پایینی است و پرداختی‌ها نیز کم بوده است و باید روند کار سریعتر پیش برود.
شریعتی گفت: مشکلات سیل در دشت آزادگان باید در اولویت کار فرمانداری قرار گیرد و به صورت هفتگی جلساتی را برگزار کنند و روند کار دستگاهها را به ما گزارش دهند .

وی ادامه داد: بحث پرداخت خسارت کشاورزان نیز باید در دستور کار قرار گیرد و پرونده ها سریعتر تشکیل و روال اداری آن نیز آسان تر شود تا مبالغ سریعتر به دست کشاورزان برسد.
استاندار خوزستان گفت:جهاد کشاورزی باید بیشتر به این موضوع توجه کند و باید در این زمینه از ظرفیت خیران نیز برای بازسازی منازل و احیای زمین های کشاورزی استفاده شود.
شریعتی افزود: در شرایط کنونی دهیاری های روستاهایی که درگیر سیل نیستند نیز باید به کمک روستاهای درگیر سیل بیایند.
وی اظهار داشت : هفته آینده نیز عملکرد دستگاه‌های متولی در دشت آزادگان به صورت جدی بررسی می‌شود؛پیمانکاران راه و شهرسازی نیز باید عملکرد بهتری داشته  و سرعت کار خود را افزایش دهند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین احداث کانال های سیلاب بر نیز در دستور کار است که با بررسی های انجام شده در حوضه کرخه و کارون حدود پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که دولت با کلیات آن موافقت کرده و به دنبال تامین اعتبار آن است .
شریعتی گفت: تمامی مقامات عالی نظام نسبت به عملکرد خوزستان در زمینه سیلاب ابراز امیدواری کردند که این مایه افتخار است اما باید تا انتها در کنار مردم باشیم و برای افزایش رضایتمندی آن ها تلاش بیشتری کنیم.

وی تصریح کرد : مردم نباید احساس کنند که دیگر رها شده‌اند و به آنها توجه نمی شود به همین جهت مسئولان محلی باید به صورت مستمر به مردم سرکشی کنند و مشکلات را بررسی کنند.
شریعتی تصریح کرد : بازدیدهای میدانی ما همچنان ادامه دارد و ضعف‌های موجود نیز بررسی میشود و انتظار داریم تا هفته آینده بخشی از کارها با سرعت بیشتری انجام شده باشد.
استاندار خوزستان گفت: ترمیم سیل بندها و همچنین تخلیه آب زمین های کشاورزی باید شتاب بیشتری به خود بگیرد .

 

https://hoorkhabar.ir/680062کپی شد!
59