نگاهی به نقاط قوت و ضعف تیم فولاد خوزستان فصل اخیر

به گزارش هورنیوز – در فصلی که گذشت، ۴ نماینده لیگ برتری خوزستان فراز و فرودهای فراوانی داشتند که در ادامه این یادداشت نقاط قوت و ضعف فولاد خوزستان در لیگ برتر را می خوانید.
*نقاط قوت
در وهله نخست باید گفت شاکله و ساختار حرفه ای  و بودجه مناسبتر این تیم نسبت به سایر تیم های استان مانع از آسیب به ماهیت این تیم با وجود تغییر و تحولات فراوان شد.
خرید بازیکنانان باکیفیت موضوع دیگری است که باعث قدرت نمایی فولاد می شد به گونه ای که این بازریکنان با هر مربی دیگری نیز توانایی بدست آوردن نتایج قابل قبول را داشتند.
بدون شک انجام تمرینات و اردو های تدارکاتی مناسب پیش از شروع فصل در عملکرد کل فصل یک تیم اثرگذار است که این کار در فولاد نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری استان به خوبی صورت گرفت.
استفاده از چند بازیکن بومی و جذب لوسیانو پریرا آقای گل لیگ امسال نیز از جمله نقاط قوت فولاد در این فصل از لیگ برتر به شمار می رود.
تغییرات به موقع در هرم مدیریتی باشگاه و انتخاب مدیرعاملی بادانش، بومی و آشنا به ساختار مجموعه نیز در عملکرد روزهای خوب فولاد اثرگذار بود.
ساخت و بهره برداری از ورزشگاه مجهز شهدای فولاد خوزستان نیز تاثیر آشکاری در عملکرد این تیم ایفا کرد.
انتخاب افشین قطبی به عنوان یک مربی کاربلد و بادانش در برهه حساسی از لیگ که در کسب نتایج خوب فولاد تاثیر زیادی داشت.
*نقاط ضعف 
یکی از دلایل ضعف فولاد در لیگ اخیر را می توان تغییرات مکرر در کادر مربیان دانست که در چند بازه زمانی این تیم را به چالش کشید.
عدم استفاده مناسب و کافی از ظرفیت بازیکنان بومی و آکادمی در طی این فصل با توجه به وجود چهره های مستعد فراوان در استان فوتبال خیز خوزستان نیز در بخشی از نوسانات این تیم اثرگذار بود.
نداشتن بازیکنان باکیفیت و تاثیرگذار در سمت چپ و راست خطوط دفاعی و میانی و همچنین نبود بازیکن طراح در میانه میدان که آسیب های زیادی را به این تیم سرخپوش وارد کرد.
نبود ترکیبی ثابت در تمامی طول این فصل را می توان از دیگر دلایل ضعف فولاد برشمرد.
جذب بازیکنان پا به سن گذاشته، بی کیفیت و ناآماده ای همچون آرش افشین، پیمان شیرزادی، سعید اخباری، آکاهوشی و سروش رفیعی مصدوم(با قراردادی در حدود ۱۵۰۰۰ دلار) را باید از جمله ابهامات و نقاط آسیب پذیر این تیم دانست و در نهایت عدم هماهنگی بین بازیکنان داخلی و خارجی فولاد در بسیاری از بازی ها را می توان یکی دیگر از پاشنه آشیل های این تیم خوب خوزستانی برشمرد.
محسن بابادی
https://hoorkhabar.ir/679989کپی شد!
75