کارگاه آموزشی آئین دادرسی برگزار شد

به گزارش هورنیوز – هیئت مدیره انجمن شرکت های خدماتی اهواز پس از هماهنگی با مسولین دیوان عدالت اداری کشور، دوره ای را با هدف آموزش و آشنایی مدیران شرکت های خدماتی با رویه رسیدگی به پرونده ها در دیوان عدالت اداری کشور و هم چنین تبادل نظر و رسیدگی به مشکلات موجود صبح پنج شنبه ۵ اردیبهشت ماه در سالن جلسات انجمن شرکت های خدماتی اهواز برگزار نمود.

در این کارگاه قضات شعب بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور ، دکتر کریمی مستشار تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور، دکتر برومندزاده قاضی و دبیر هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری کشور و همچنین دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی کشور، هیئت های حل اختلاف سازمان های امور مالیاتی، تامین اجتماعی و کار، مدیران و معاونین اداره کل تامین اجتماعی، رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی خوزستان، رئیس اداره کار غرب اهواز، رئیس درآمد اداره کل تامین اجتماعی خوزستان، نمایندگان امور حقوقی اداره های دولتی و اعضای این انجمن، حضور یافتند.

در ابتدای این کارگاه آموزشی خسرو نقوی رئیس هیئت مدیره کانون شرکت های خدماتی کشور و رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های خدماتی اهواز ضمن خیر مقدم و سپاسگزاری از همه دست اندرکاران برگزاری  این نشست گفت: امیدواریم چنین کارگاه های آموزشی راهگشا و کلید حل مشکلات پیمانکاران خدماتی باشد.

جوانی دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی کشور گفت: در حال  حاضر بیشترین پرونده های پیمانکاران در مراجع قضایی مربوط به امور مالیاتی است بنابراین ضرورت دارد آموزش های بیشتری در این خصوص ارائه شود.

در ادامه دکتر کریمی مستشار تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور نیز گفت: مباحث و مشکلات بیمه ای بسیاری مربوط به پیمانکاران است که بخاطر آن به دیوان مراجعه می کنند بنابراین ما با این مسائل بخوبی آشنا هستیم و آنها را از نزدیک لمس می کنیم.

وی استان خوزستان را دارای بیشترین مشاغل سخت و زیان آور دانست و یادآور شد: هدف از ایجاد قانون مشاغل سخت و زیان آور، بهسازی شرایط کار در حین کار، کاهش ساعات کار کارگر، استفاده از مرخصی حین کار برای کارگران و در مجموع ایجاد شرایطی که منجر به بهبود فضای کار برای کارگران گردد.

کریمی همچنین گفت: رابطه شما پیمانکاران با سازمان تامین اجتماعی یک رابطه دو سویه است بنابراین این رابطه بخصوص در زمینه ارائه لیست های بیمه که بیشترین آسیب ها را به آنها وارد کرده است باید شفاف باشد در غیر این صورت حمایت های بیمه ای از کارگران محقق نمی شود.

مستشار تجدید نظر دیوان عدالت اداری کشور با دست و پاگیر خواندن برخی از مقررات برای رونق کار و تولید اظهار کرد: با وجود قوانین بسیاری که برای تولید بوجود آمده است شاهد هستیم که برخی از این قوانین با تولید ضدیت دارند که امیدواریم در سال جدید که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است این قوانین از فضای کسب و کار رها شود زیرا بسیاری از بیکاری ها ناشی از سختی کسب و کار است.

سخنران دیگر این کارگاه آموزشی دکتر برومندزاده قاضی و دبیر هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری بود. وی در خصوص روند صحیح شکایت مودیان مالیاتی از سازمان امور مالیاتی از نظر شکلی و ماهیت توضیحاتی را ارائه نمود. برومند زاده در ادامه به نحوه ابلاغ صحیح برگه های تشخیص و آراء هیئت های حل اختلاف مالیاتی و معافیت شرکت های خدماتی از پرداخت ارزش افزوده طبق رای اخیر دیوان عدالت اداری پرداخت. (طبق رای اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و به موجب بند ۱۰ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده حقوق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و پیمانکاران تامین خدمات نیروی انسانی از پرداخت مالیات بر ازش افزوده حقوق کارکنان معاف هستند)

همچنین بابک بهنیا فرد دبیر انجمن شرکت های خدماتی اهواز گفت: در خصوص ۴ درصد سخت و زیان آور ما خواهان ضایع شدن حق کارگر نیستیم چرا که همه خود را وابسته به این طبقه می دانیم و برای آنها شأن خاصی قائل هستیم اما آنچه پیمانکاران زیادی را با مشکل مواجه کرده “مفاصا حساب بیمه ای” است چرا که همین موضوع پیمانکاران با سابقه بسیاری را خانه نشین کرده است و اگر وضع به همین منوال باشد بیکاری بخش عمده دیگری از این قشر دور از انتظار نخواهد بود.

رامین پرویزی بابادی عضو هیئت مدیره انجمن خدماتی اهواز و هیئت های حل اختلاف امور مالیاتی و کار و امور اجتماعی نیز از برگزاری این دوره آموزشی ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم در آینده نیز با برگزاری دوره های مشابه به افزایش سطح اطلاعات اعضای انجمن کمک شود.

شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی مباحث مختلفی در حوزه های تامین اجتماعی (مشاغل سخت و زیان آور) ، مالیاتی و کار از ساعت ۹ تا ۱۵ ارائه گردید.

 

https://hoorkhabar.ir/679596کپی شد!
260