صلیب سرخ جهانی به ۳۰ هزار خانوار سیل‌زده کمک مالی می‌کند

هورنیوز – علی خدادادی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که امروز (هفتم اردیبهشت‌ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بحث بازسازی مناطق سیل‌زده سرعت عمل رعایت و عدالت باید مدنظر قرار گیرد. جمعیت هلال احمر به عنوان مجموعه غیردولتی حاضر به ارائه خدمت به این افراد است.
وی با اشاره به توانایی حمایت‌های جمعیت هلال احمر از سیل‌زدگان، افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی در حساب جمعیت هلال احمر کشور جمع‌آوری شده است. این کمک‌ها بر اساس خسارت‌های وارد شده بین استان‌های سیل‌زده توزیع می‌شوند که با توجه به خسارت‌های وارد شده به خوزستان قطعا سهم خوزستان بیشتر در نظر گرفته می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم حقیقت‌یاب صلیب سرخ جهانی بازدیدی از مناطق سیل‌زده انجام دادند و مقرر شده است علاوه بر جایگزینی اقلام از بین رفته، به ۳۰ هزار خانوار کمک مالی کنند. این کمک‌ها  نیز بین استان‌های مختلف تقسیم می‌شوند. همچنین گروه منا بررسی لازم را به عمل آوردند و تیم هلال احمر قطر و کویت ارزیابی لازم را انجام دادند و بنا دارند کمک مالی خود را داشته باشند.
وی با اشاره به پیش‌بینی متاثر شدن ۲۲ هزار خانوار از سیل، ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا کمک‌های غیرنقدی به جمعیت متاثر از سیل ارائه شود و قبل از ماه مبارک رمضان جیره‌های غیرنقدی را دریافت کنند.
منبع: ایسنا
https://hoorkhabar.ir/679615کپی شد!
44