شرایط در نقاط درگیر سیلاب سخت اما کنترل شده است

هورنیوز – غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نقاط درگیر سیلاب در جمع خبرنگاران افزود: سیلاب روستاهای خزعلیه و مالکیه از توابع شهرستان سوسنگرد را تهدید می کرد اما با احداث خاکریزها و سیل بندها مانع نفوذ آب به این نقاط شدیم.

وی با بیان اینکه مردم منطقه نسبت به برخی اقدامات انتقاداتی نیز دارند یادآور شد: عمده انتقاد ساکنان سوسنگرد به وضعیت نابسامان شهر باز می گردد که در حوزه شهرداری است اما اقدامات انجام شده در بحث مهار سیلاب رضایت بخش است.

شریعتی گفت: دژ شهید باکری از برخی نقاط ، سیلاب را به تالاب هورالعظیم انتقال می داد که البته این مسیرها چندان مناسب نبود از همین رو از سپاه پاسداران خواسته شد چند نقطه ایده آل در دژ شهید باکری را منفجر کند، درحال حال حاضر سیلاب با شرایط مناسبی به سمت تالاب هورالعظیم منتقل می شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در شهر رفیع سطح آب رودخانه را کاهش داده ایم که همین امر خطر شکسته شدن سیل بندها را کاهش می دهد.

وی یادآور شد: درحال حاضر ۵.۲ میلیارد مترمکعب آب در سد کرخه وجود دارد، در روزهای گذشته عنوان شده بود که ۷۰۰ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد کرخه می شود درحالی که پس از آن مقدار آب ورودی یک میلیارد متر مکعب اعلام شد.

شریعتی درخصوص جبران خسارت کشاورزان گفت: رییس جمهوری در سفر به استان خوزستان ضمن تشکر از کشاورزان بابت فداکاری جهت رهاسازی آب به درون اراضی کشاورزی قول پرداخت خسارت کشت را به آنها داده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم حضور فرماندار دشت آزادگان در میان مردم گرفتار سیلاب اظهار داشت: وی در جلسات ستاد مدیریت بحران حضور دارد و پیگیر مسائل است اما درخصوص عدم حضور میان مردم منطقه به وی تذکر داده می شود.

پیش از این سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده بود سه شهر و ۵۱ روستا در حوضه کرخه، ۱۸ روستا در حوضه دز و ۱۸ روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند.

استاندار خوزستان عصر یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبر از آغاز تخلیه ۵۶ روستا در حوضه دز و کرخه در استان خبر داده بود.

تاکنون ۶هزار نفر از سیل زدگان خوزستانی در اردوگاه های جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شده اند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/679294کپی شد!
44