نرخ سود بانکی در ایران، ۱۰ برابر دیگر کشورهای دنیا

هورنیوزبیژن پناهی زاده با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در مواجهه با واحدهای تولیدی اظهار کرد: شرایط اقتصادی کنونی شرایط بسیار حساسی است و بانک‌ها نباید در این شرایط بسیار حساس به واحدهای تولیدی فشار وارد کنند.

وی با بیان اینکه باید اصل بر آرامش اقتصادی واحدهای تولیدی باشد، افزود: در این شرایط جنگ اقتصادی قرار نیست تا بانک‌ها با عملکردشان، واحدهای تولیدی را از ادامه فعالیت‌ها باز دارند و آن‌ها را نا امید و مایوس کنند.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه باید به واحدهای تولیدی آرامش داد تا بتوانند در این شرایط نسبت به تولید اقدام کنند، تصریح کرد: بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی بوده که برای آن‌ها اتخاذ شده است و در این زمینه بانک‌ها نباید فشار را بر تولیدکنندگان بیشتر کنند.

پناهی زاده با بیان اینکه واحدهای تولیدی در ایران ۱۰ برابر دنیا سود بانکی پرداخت می‌کنند، ادامه داد: با شرایط تولیدی که در کشور وجود دارد، پرداخت چنین سودهایی به بانک‌ها صحیح نیست.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی با مشکلات فراوانی در بحث تامین مواد اولیه، منسوخ بودن خطوط تولید، مشکلات تامین اجتماعی و… مواجه هستند و اینکه بانک‌ها در این شرایط حساس پا بر گلوی تولیدکنندگان بگذارند، درست نیست.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید با واحدهای تولیدی همکاری لازم را داشته باشند تا آن‌ها بتوانند در این شرایط جنگ اقتصادی نسبت به تولید اقدام کنند.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/678340کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.