کشف مواد مخدر در خوزستان طی امسال به ۱۰ تن رسید

هورنیوز – حسین لامی زاده میزان کشف انواع مواد مخدر در مدت زمان مشابه پارسال در این استان را چهار تن و ۷۰۰ کیلوگرم بیان کرد و افزود: افزایش ۲ برابری کشف مواد مخدر در استان خوزستان طی امسال نشان دهنده تلاش جدی نیروهای انتظامی، قوه قضاییه و اطلاعاتی است.

وی عمده مواد مخدر کشف شده را تریاک، حشیش، شیشه ، هروئین، شیره تریاک و قرص های روان گردان عنوان کرد و گفت: بیشترین گرایش مصرف مخدر در استان خوزستان تریاک است.

لامی زاده آموزش و آگاهی دادن به جامعه هدف را راههای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر دانست و گفت: در این راستا آموزش های لازم به دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه ارائه شده است.

وی توانمندسازی و آموزش مهارت های زندگی را از دیگر راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: مهارت و آموزش ‘نه’ گفتن دانش آموزان از عمده آموزش های دانش آموزان است.

لامی زاده آموزش مهارت کارآفرینی در کاهش آسیب های اجتماعی را موثر دانست و گفت: آموزش مهارت کارآفرینی به خصوص در حاشیه شهرها می تواند در ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

وی به برنامه های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: علاوه بر تجهیز گلوگاه های ورودی خوزستان ، برنامه های مقابله با سوء مصرف مواد مخدر با همکاری نیروهای انتظامی، اطلاعات و دادگستری با جدیت در این استان در سال آینده نیز دنبال می شود.

لامی زاده ضمن اشاره به کارگاه آموزش کارآفرینی جوانان از سوی هلال احمر خوزستان اظهار داشت:با توجه به وجود منابع خوب در استان خوزستان نیاز به شناسایی توانمندی و ظرفیت های هر شهرستان است لذا در کارگاه کارآفرینی هلال احمر از ۳۵ طرح ارائه شده ۱۰ طرح پذیرفته شد تا در استان اجرا شوند.

وی ادامه داد: در ادامه این کارگاه ها تلاش می شود نشست هایی با حضور دستگاههای اجرایی در راستای تامین بودجه مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر با معاونت سیاسی استانداری خوزستان برگزار شود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/678292کپی شد!
40