فروشندگان آبزیان حرام گوشت در خوزستان تحت پیگرد قرارمی گیرند

هورنیوز – مصطفی کنارکوهی اظهار داشت:فروش آبزیان حرام گوشت ممنوع بوده و افرادی که اقدام به فروش این گونه از آبزیان می‌کنند ابتدا از سوی بازرسان دامپزشکی تذکر کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی افزود:دامپزشکی به وظیفه قانونی در خصوص برخورد با فروشندگان آبزیان حرام گوشت عمل کرده و تاکنون چند فروشنده اینگونه آبزیان را به مراجع قضایی معرفی کرده و و با آنها برخورد قانونی شده است.

کنارکوهی همکاری سایر نهادهای نظارتی در راستای نظارت بیشتر به صید آبزیان، حمل و نقل و توزیع آبزیان حرام گوشت در سطح استان خوزستان را خواستار شد و گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای فروش آبزیان حرام گوشت در استان صادر نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان فروشندگان دوره گرد حاشیه خیابان‌ها و میدان‌ها را یکی از عوامل عرضه آبزیان حرام گوشت در آبادان و برخی از شهرستان‌های خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار دامپزشکی سایر ارگان‌ها و نهادها نیز باید نسبت به جمع‌آوری عرضه کنندگان ماهی و آبزیان از سطح خیابان‌ها با این تخلف برخورد کنند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور امام‌جمعه آبادان هفته گذشته نسبت به عرضه آبزیان حرام گوشت در بازار آبادان انتقاد کرده و جلوگیری از عرضه اینگونه آبزیان حرام گوشت و برخورد جدی با خاطیان در این زمینه را خواستار شد.

گزارش ها از سطح شهر آبادان و نیز بازار ماهی فروشان حاکی از این است که برخی فروشندگان انواع آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ و لابستر را با این توجیه که مصرف اینگونه آبزیان اشکال شرعی نداشته و بعضا دارای خواص درمانی نیز می باشند به فروش می رسانند.

منبع: ایرنا

https://hoorkhabar.ir/677540کپی شد!
27