نیروی انتظامی باید پیشگام در رعایت نظم و اجرای قانون باشد

هورنیوزبا اشاره به راههای اعتمادآفرینی و اطمینان بخشی توسط نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی مظهر نظم و انضباط برای کشور است. زمانی که افراد با نیروی انتظامی مواجه می‌شوند باید احساس آرامش پیدا کنند. نیروی انتظامی برای این‌که بخواهد وظایف خود را به درستی انجام دهد علاوه بر سلامت و تجربه و عرق ملی باید خودش به نظم، انضباط و قانون نیز اعتقاد کامل داشته باشد و قوانین را اجرا کند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ما باید یکسری ابزار و امکانات در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. نیروهای انتظامی باید حقوقی دریافت کنند که زندگی آن ها را تامین کند اما متاسفانه در بعضی از بخش ها مشکلاتی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر کمبودها باعث شده که نیروی انتظامی به ناهنجاری‌هایی که در برخی از شهرها و شهرستان ها وجود دارد کمتر وارد شود یا در دعواهای خیابانی که گاها صورت می‌گیرد نیروی انتظامی کمتر وارد می‌شود. این معضلاتی است که بعضا وجود دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در کشورهای دیگر نیروی انتظامی دارای اقتدار و امکانات است و افراد کاملا طبق مقررات عمل می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما بعضا افراد نیروی انتظامی را می زنند. ما مشکلاتی داریم که باید همه آن‌ها را یکجا ببینیم و با رفع آن‌ها به هدفی که مدنظر رهبری است دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رفتارهایی که می تواند باعث بی اعتمادی مردم نسبت به نیروی انتظامی شود، بی‌تفاوتی نسبت به برخی از مسائل است. البته زمانی که با نیروی انتظامی صحبت می کنیم آن ها نیز از مسائلی نظیر کمبود نیرو  و عدم حمایت از آن ها صحبت می کنند. به عنوان مثال نیروهای انتظامی گاها ناامید هستند از این‌که یک مجرم را تحویل قانون دهند و فردای آن روز آزاد شود و برای آن ها مشکلاتی را ایجاد کند؛ چراکه از نیروهای انتظامی حمایت کافی نمی شود.

وی ادامه داد: ما باید مشکلات نیروی انتظامی را ببینیم و آن‌ها را حل کنیم تا بتوانیم نیروی انتظامی مقتدری مطابق با قانون داشته باشیم و مردم نیز به داشتن چنین نیرویی افتخار کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در پایان گفت: نیروی انتظامی متعلق به نظام و کشور است و باید مطابق قانون رفتار کند. اگر این‌گونه نباشد و حقوق مردم ضایع شود و با آن ها بدرفتاری شود، اعتماد مردم به نیروی انتظامی کم شده و این بی‌اعتمادی به کل حاکمیت و نظام باز می‌گردد.

https://hoorkhabar.ir/677508کپی شد!
62