دستگاههای اداری بخشی نگری نکنند

هورنیوز – غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست بررسی پروژه های شاخص راهسازی خوزستان که در استانداری برگزار شد، با انتقاد از وضعیت بخشی نگری برخی دستگاه ها و ایجاد مانع برای انجام پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه راه خوزستان بیان کرد: در گذشته از سوی راه و شهرسازی قطعه زمینی به شرکت آب و فاضلاب خوزستان واگذار شد که همچنان سند مالکیت آن در اختیار این اداره کل است اما با وجود اینکه ساخت پروژه روگذر کمربندی اندیمشک به بخشی از این زمین نیاز دارد، آبفا خوزستان برای جابجایی انبار خود که در مسیر قرار دارد، همکاری نمی کند.

وی یادآور شد: در یک سال گذشته پیگیری زیادی صورت گرفت تا این شرکت برای انجام پروژه مذکور همکاری کند، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و پروژه با مشکلات متعددی رو به رو شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: سند این زمین به نام آبفا صادر نشده و با این وجود برای ادامه عملیات پروژه در این زمین ممانعت می کند که این موضوع یک تخلف است.

شریعتی به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دستور داد در صورتی که این شرکت در مدت یک هفته مشکل را حل نکند باید با عنوان تصرف عدوانی از آبفا شکایت کند.

وی گفت: در همین راستا از دستگاه قضایی خواسته می شود تا پس از بررسی لازم و قانونی در مراحل صدور حکم تسریع داده شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مانع در مسیر فعالیت پروژه ها از سوی دستگاه ها یک آفت است، افزود: برای مثال اجرای پروژه های جاده ای در جهت حفظ جان مردم و در راستای کاهش تلفات حوادث رانندگی است و لازم است با منطقی صحیح به آن نگاه شود.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه ها باید با همکاری فرابخشی به توسعه همه جانبه استان کمک کنند و با مسئولیت بیشتری برنامه ها و هدف گذاری صورت گرفته را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه تصادفات رانندگی در سه مسیر جاده ای ماهشهر- هندیجان، امیدیه و بهبهان افزایش پیدا کرده، ادامه داد:ما موظف به حفظ جان مردم هستیم و نباید اجازه داد هیچ مانعی در مسیر ساخت جاده های ایمن به وجود آید.
ایرنا

https://hoorkhabar.ir/677519کپی شد!
77