درمان اعتیاد یک پروژه نیست بلکه یک پروسه زمان بر است/ آموزش و توانمند سازی بهبود یافتگان بزرگترین دغدغه ماست

هورنیوز – مدیرکل بهزیستی خوزستان در جلسه توجیهی آموزشی رعایت کامل و دقیق پروتکل مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد که با حضور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اهواز، جمعی از مسئولین بهزیستی استان و مسئولین مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی در ستاد اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد گفت: سازمان بهزیستی همواره یکی از متولیان بحث پیچیده اعتیاد بوده و بر مبنای ماده ۱۵ قانون، اقدام به صدور مجوز برای کمپ های ترک اعتیاد کرده است.

غلامرضا صدیق راد با اشاره به لزوم تغییر کیفیت فعالیت های مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد بااختلال مصرف مواد بیان داشت: درمان اعتیاد یک پروژه نیست بلکه یک پروسه و فرآیند زمان بر است و ترک مواد نخستین مرحله این پروسه است و به این ترتیب مراکزی که پس از ترک، بهبود یافتگان را به سمت اشتغال هدایت می کنند در زمره بهترین مراکز ما قرار دارند.

وی افزود: تابلو دار شدن کمپ های تحت نظارت بهزیستی در سال های اخیر، نقش به سزایی در کاهش مشکلات این مراکز داشته و توانسته ایم عمده برنامه های اجتماعی کردن اعتیاد را با کمک مراکز انجام بدهیم.

صدیق راد با بیان اینکه چندین دستگاه در زمینه پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد فعالیت می کنند تصریح کرد: آموزش و توانمند سازی بهبود یافتگان بزرگترین دغدغه ما است و آمادگی داریم در مسیر اشتغال بهبود یافتگانی که مراکز ترک اعتیاد  از طریق آموزشهای حرفه ای  به آنان  مهارت های کسب و کار می آموزند گام برداریم.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اهواز ، در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای موارد امنیتی در مراکز اقامتی عنوان داشت: هرگونه فعالیت درکمپ های ترک اعتیاد، باید از مجاری قانونی انجام شود و با کلیه مراکز غیرمجاز برخورد می شود.

سرهنگ سعید داراب پور همچنین افزود: کمپ های ترک اعتیاد یاران و مددکاران ما در امر مبارزه با مواد مخدر هستند و می بایست از تسهیلات لازم برای ارتقاء کیفیت فعالیت های خود برخودار باشند.

معاون امور توسعه  پیشگیری خوزستان نیز با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های ابلاغی مراکز بهبودی و خانه های اقامتی بیان کرد: با توجه به استانداردهای اعلام شده، کلیه مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، می بایست فعالیت های خود را از حا لت سنتی خارج کرده و مطابق قانون و در چارچوب پروتکل عمل کنند.

علی حسن زاده اخذ مدارک قانونی برای فعالیت مراکز، بهبود سیستم خدمات رسانی به معتادین، بستری فرد معتاد با دستور پزشک، تشکیل پرونده پذیرش، توجه به مسائل بهداشتی و تغذیه ای و حمایت از خانواده فرد معتاد در جهت بهبودی را از جمله این استانداردها بر شمرد.

 

https://hoorkhabar.ir/677347کپی شد!
111