وضعیت گروه ملی و نیشکر هفت تپه ناشی از بی‌تدبیری در واگذاری است

هورنیوز – آیت‌الله سید ابوالحسن حسن زاده امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با رعایت مردم به تقوای الهی و خطاب به مسئولان و کارگزاران سه قوه کشور اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند هرچه مؤمن در دنیا سبک بال‌تر باشد در آخرت راحت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که مسئولان با مردم با نرمی باید رفتار کنند، گفت: هرکس نام یا عنوانی دارد در عمل و سختی‌های مردم همراهی داشته باشد چراکه سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اینگونه بود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روز بزرگداشت شیخ مفید بیان کرد: ایشان از علمای بسیار بزرگوار و برجسته در طول تاریخ است و در دوران خود بسیار تاثیر گذار و مورد احترام بود.

وی با اشاره به دهم آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله مدرس افزود: این شهید از الگوهای حضرت امام(ره) و از مجتهدین تراز اول بود. از جهت علمی برجسته، از بُعد سیاسی آگاه و بصیر و از نظر اخلاق متخلق به اخلاق نبوی بود.

حسن زاده اظهار داشت: امام فرمودند الگوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آیت‌الله مدرس باشد و هیچ وابستگی نداشته باشند. رهبرمعظم انقلاب در توصیه به نمایندگان فرمودند در چهل سال فقط به فکر وظیفه خود باشید.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: نماینده‌ای که رأی آوردن او با پول پیمانکار یا کنار آمدن با قشر یا گروهی باشد، بیش از اینکه مصالح کشور و شهرش را دنبال باشد به دنبال منافع این گروه‌ها است.

وی ادامه داد: در کل کشور شاهد چنین مساله‌ای از سوی برخی نماینده‌های مجلس هستیم و برخی از مصوبات و تصمیمات صحیح نیست.

حسن‌زاده با اشاره به ورود ناصحیح برخی از نمایندگان به برخی از امور و برخی از عزل و نصب‌ها‌، خاطرنشان کرد: برخی از نماینده‌ها از ابزار استیضاح استفاده تا در عزل و نصب مدیر حوزه خود دخالت کنند و برای این مساله باید فکری اندیشید.

امام جمعه موقت اهواز اذعان کرد: نمایندگان ارزشمندی وجود دارند که براساس فرمایشات امام راحل و رهبرمعظم انقلاب تنها به فکر انجام وظیفه خود هستند. نمایندگان مغلوب دشمنان قرار نگیرند چراکه مجلس شورای اسلامی یکی از پایه‌های جمهوری اسلامی و برای کشور ریل‌گذار است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی و تشدید آن از سوی دشمن، گفت: در این مقطع نمایندگان باید بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

حسن‌زاده با اشاره به ۸ آذر، سالروز عملیات طریق القدس، ادامه داد: این عملیات به عنوان دومین عملیات کلاسیک و از نظر نظامی بسیار مهم بود. امام راحل فرمودند فتح الفتوح در این عملیات انجام شد و این به دلیل روحیه ایثار و فداکاری است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به جنگ اقتصادی در دوران کنونی، اظهار داشت: و این روحیه را نیاز داریم. اگر کسی به فکر جیب خود و دنیا باشد نمی توانیم در این جنگ اقتصادی بایستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع شرکت‌کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت: رهبری فرمودند که دشمن از بیداری اسلامی در حال سیلی خوردن است و تکلیف همگان تقویت این مساله است و اگر کمک جمهوری اسلامی درسوریه وعراق نبود استکبار به اهداف شوم خود رسیده بودند و آمریکا از این مساله عصبانی است.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که نشانه‌های پیروزی فلسطین و یمن را می‌بینیم، افزود: کشورهای اسلامی به طاغوت و آمریکا دل نبندید و ولایت الهی را بپذیرید.

امام جمعه موقت اهواز گفت: نیروی دریایی در دفاع مقدس افتخارات حماسه ساز و ماندگار در تاریخ آفرید و بعد از جنگ در خودکفایی تجهیزات نظامی بسیار موفق عمل کردند و اخیرا زیردریایی رونمایی شد.

وی با اشاره به این‌که براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب تکیه بر نیروی جوان، مؤمن و با انگیزه کلید حل مشکلات در تمام بخش‌های کشور است، گفت: نیروی دریایی دشمن را مأیوس کند و افول و سقوط آمریکا را می‌بینیم و روز به روز شاهد پر رنگ‌تر شدن این مسأله هستیم.

حسن‌زاده با اشاره به گروه ملی و نیشکر هفت تپه، گفت: متاسفانه از مسائل تلخ استان خوزستان و ناشی از بی‌تدبیری در واگذاری غیرصحیح و عدم نظارت است. دخالت ناروا در این شرکت‌ها در تزریق نیرو و استخدام انجام شده و این مسأله به خودشان و تکنسین‌ها ظلم است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: دخالت‌های ناروا کارایی را کاهش و هزینه را افزایش می‌دهد. با واگذاری نظارت انجام شود چراکه خوزستان استانی صنعتی، کشاورزی و مرزی است.

وی با اشاره به این‌که کارگران و مهندسین خط قرمز خود را تولید قرار دهند، بیان کرد: اجازه کاهش تولید را ندهید. اعتراضات و مطالبات خود را به شکل صحیح و منطقی داشته باشید تا دشمنی که به شدت رصد و منتظر کمترین بهانه است نتواند سوء استفاده کند اما خط قرمز خود را تولید قرار دهید.

حسن‌زاده با اشاره پیگیری‌های انجام شده و ضرورت استمرار آن، گفت: در حال حاضر اگر کسی حقوق خود را مرتب بگیرید با تورم و گرانی زندگی بر آن سخت است، کسی که چند ماه حقوق نگرفته است چطور می‌تواند زندگی خود را اداره کند. آقایان مسئول شما نمی‌دانید هنگامی که فرزند کسی بخواهد به مدرسه برود و کیفی نداشته باشد یعنی چه و چگونه انتظار دارید که این کارگر اعتراض نکند البته باید صحیح باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بارندگی اخیر در استان خوزستان و ایجاد مشکلات بسیار برای برخی شهروندان و مناطق، عنوان کرد: در مسیر سه راه خرمشهر اهواز تاکنون آب وجود دارد. چرا در شرکت نفت و حفاری در تمام نقاطی که می‌توانستند کمک کنند اما نیامدند.

وی عنوان کرد: ستاد بحران استان خوزستان اعلام کند که مراکز برای کمک گفتیم اما نیامدند. مردم در سختی زندگی می‌کنند و برخی از فروشگاه‌ها راه دسترسی ندارند.

حسن‌زاده با اشاره به وضعیت آب و تلاش بسیار مسئولان فعلی‌، اظهار داشت: باید به زیرساخت‌ها به شکل اضطراری رسیدگی کرد. استاندار خوزستان در این مناطق حضور پیدا کردند اما باید این مشکلات حل شوند و حضور بخشی از کار است و این مساله مایه شرمندگی است که باران در برخی محلات کابوس شود و دستگاه‌ها بر گردن دیگری بندازند فایده‌ای ندارد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: استاندار خوزستان جایگزین بازنشسته‌ها را سریع تعیین شود و خیانت به مردم، نظام و کشور و خون شهدا است که کسی باوجود شایستگی به دلیل جناحی و قومی شایستگی کنار گذاشته شود.

https://hoorkhabar.ir/676997کپی شد!
49