شهرهای خوزستان با مشکلات بانکی مواجه هستند

هورنیوز – امید بن عباس در خصوص مساله عدم ارائه تسهیلات طرح‌های اشتغالزا که از طریق سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: دارا بودن سرعت عمل مسئولان و استقبال مردم در اجرای هرچه بهتر این طرح بسیار اثرگذار است و در این زمینه باید تلاش شود تا شاهد ارائه بهتر تسهیلات از سوی بانک‌ها و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی با بیان این‌که طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از ابتدای سال ۹۷ ابلاغ شده است، افزود: در برخی شهرستان‌های استان این طرح با استقبال مردم و سرعت عمل مسئولان مواجه شد و زودتر توانستند طرح‌های خود را تکمیل و به بانک ارسال کنند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با توجه به روندی که این شهرستان‌ها در ارسال طرح‌های خود به بانک‌ها داشتند، توانستند منابع مورد نیاز و درخواستی را زودتر جذب کنند اما برخی از شهرستان‌های استان نیز در این زمینه با سرعت کمتری پیش رفته‌اند و موفق به جذب منابع نشده‌اند.

بن عباس با اشاره به متقاضیانی که طرح‌هایشان به بانک ارسال شده اما اعتباری به آن‌ها اختصاص داده نشده است، گفت: اختصاص اعتبار به طرح‌های باقی مانده در بانک برای سال ۹۷ مجددا از طریق دولت ابلاغ خواهد شد و اقدامات مربوط به طرح‌های اشتغالزا متوقف نشده است.

وی با بیان این‌که باید تغییری در روند کاری فرمانداران در سطح استان اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید برای مسائل تولید و اشتغال شهرستان خود وقت بگذارند و اگر یک واحد تولیدی با بانک مشکل دارد، فرماندار مشکل آن را حل کند و در صورتی که آن مشکل حل نشد، مساله را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اطلاع دهند.

بن عباس با اشاره به این‌که ۲۷ شهرستان در سطح استان با معضلات بانکی مواجه هستند، گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان این قدرت و اختیار را دارد که می‌تواند مشکلات موجود این بخش را حل کند و پیگیری‌های جدی‌تری را انجام دهد.
ایسنا

 

https://hoorkhabar.ir/676958کپی شد!
24