خدا به دادمان رسید!

به گزارش هورنیوز – همانطور که حضرت سعدی “جنت مکان” در گلستان سراسر اندرز خود می فرماید از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به در آید یعنی اینکه هیچ بنده ای قادر نیست شکرگزار لطف خداوند باشد، طبعاً ما خوزستانی ها نیز قادر به شکرگزاری از خداوند متعال بابت لطفی که در حق ما روا داشت نیسیتم چرا که اگر لطف خدا نبود و بارندگی چند روز اخیر (۴ و ۵ آبان) ادامه پیدا می کرد مشخص نبود وضعیت شهر اهواز چه می شد. از سوی دیگر بعید به نظر می رسد که در صورت تداوم بارندگی، تدبیر همیشگی “مدیریت بحران استان خوزستان” که اخیرا در رتبه بندی انجام شده، در سطح عالی هم قرار گرفته است، یعنی متوسل شدن به تعطیلی مدارس و اداره ها مفید فایده می شد.

برای درک بیشتر اینکه اهوازی ها چقدر خوش شانس بودند که بارندگی ادامه پیدا نکرد، بهتر است نظر دو مسئول کاملاً مربوطه را در این باره مرور کنیم. شهردار اهواز در مورد بارندگی ها اخیر و مشکل های پس از آن گفت: “لازم است همه نیروها با ماشین آلات خود در صحنه و در کنار هم باشند و تمام توان را برای رفع آبگرفتگی ها به کار برند.”

در پاسخ به شهردار اهواز باید گفت همه شهروندان اهواز کمابیش می دانند چه چیزی برای شهرشان “لازم است”، اما “لازم است” که فقط مسئولین شهرداری نگویند لازم است و بصورت عملی و البته اثرگذار هم وارد میدان شوند!

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت آبفا اهواز نیز درباره این بارندگی ها گفت: “اهواز شهری است با توپوگرافی و عوارض طبیعی هموار که آب های سطحی بصورت ثقلی قادر به جریان در آن نیست و از آنجا که مبانی طراحی مقاطع خطوط انتقال فاضلاب بر اساس حجم فاضلاب عبوری است نه دفع آب های سطحی لذا این آب ها در معابر و خیابان ها جریان پیدا می کنند. و مجدداً گفت: ورود نخاله های ساختمانی، پسماندهای بازارچه و فست فودها و شاخ و برگ درختان و… به شبکه فاضلاب باعث گرفتگی خطوط و شبکه فاضلاب و جاری شدن آن در معابر شهری می شود بنابراین از شهروندان عزیز تقاضامندیم همواره نسبت به این امر توجه لازم داشته باشند.

همچنین بجز آنچه گفت، عنوان کرد که در حال بازسازی، اصلاح و به روز رسانی شبکه فاضلاب اهواز هستند.

نتیجه اینکه شهروندان اهوازی دریافتند آب گرفتگی خیابان های شهرشان زیر سر “تپوگرافی و عوارض طبیعی” شهرشان است و اینکه متوجه شدند “لازم است” مسئولین شهرداری کاری کنند که برای غلبه بر آب جمع شده در خیابان ها در کنار هم باشند، پس بهتر است زیاده خواهی را کنار گذاشته و از باران و پس از باران نهایت لذت را ببرند.

https://hoorkhabar.ir/676305کپی شد!
174