طنز/ گوجه فرنگی تو دلم آب شده!

هورنیوز – طنز – کیماس نوروزی پور: مطمئنم تا اسم گوجه توی تیتر به چشمتون خورد خیلی چُست و چابک شش دانگ حواس چندگانه تان روی این مطلب متمرکز شد تا ببینید احیاناً خبری از ارزان شدن گوجه نیست! نخیر خیالتان تخت… این یاداشت درباره موجودی به نام گوجه است که روزی و روزگاری توسط جناب معیرالممالک وارد کشورمان شد.

حالا این روزها همین گوجه که جنوبی ها اسمش رو گذاشتن تماته و شمالی ها هم پامادور صداش می کنن حسابی نقل محافل شده و کلی خاطر خواه پیدا کرده که بیا و ببین.

البته اینکه “چه کسی در گرون شدن گوجه مقصر است” یا “کدوم یک از این ادارات طویل النام (مثلا سازمان صنعت معدن تجارت یا سازمان میادین و تره بار)، زبونم لال روم به دیوار، خدای ناکرده کوتاهی کرده، ابدا مهم نیست چون احتمالاً گوجه هم مثل سکه یک سلطان خبیث داره که یه روزی یه جایی، کَت بسته گیر خواهد افتاد و اون موقع است که از بس گوجه دار میشیم مثل اسپانیایی ها جشنواره لاتوماتینا راه می اندازیم و کیفش را می بریم منتها باید یکم صبر کنیم.

در این مدت هم ضمن اینکه پیشنهاد میشه به کودکانمان شعر “گوجه فرنگی تو دلم آب شده” را (البته با کمی اصلاحات و ممیزی) یاد بدهیم تا بدونن چنین شعری بی دلیل سروده نشده، همزمان سعی کنیم به گوجه فکر نکنیم و احتیاطاً از غذاهایی استفاده کنیم که نیازی به گوجه ندارد؛ مثلا اشکنه بخوریم یا اگه چربی بالایی نداریم بریانی میل کنیم، قورمه سبزی و سلطانی و اینجور غذاها هم پیشنهاد میشه؛ البته تا یادم نرفته این رو هم بگم که اشکنه رب گوجه می خواد پس اشکنه را باید فاکتور بگیریم و قیدش رو بزنیم تا وضعیت گوجه و سلطانش مشخص بشه.

https://hoorkhabar.ir/675822کپی شد!
680