داعش یا الاحوازیه

هورنیوز – حادثه تروریستی که در اهواز روی داد و چندین نفر از هموطنانمان را به شهادت رساند، دارای زوایای مختلفی است. شاید با بررسی یکی از زوایای آن، انجام دهندگان این حمله تروریستی، بر ابهامات آن بیفزاید. در آغاز این یورش، گروه الاحوازیه، به وسیله سخنگوی رسمی آن و در ارتباط تلفنی با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، مسئولیت آن را بر عهده گرفت؛ اما به فاصله اندکی از آن گروه تروریستی داعش خود را به عنوان بانی این اقدام معرفی کرد.

اما روز بعد از عملیات تروریستی ورق به گونه ای دیگر برگشت و الاحوازیه با انتشار بیانیه ای، مسئولیت آن را از عهده خود درآورد و منکر انجام این عملیات شد و با فاصله ای اندک داعش با انتشار یک فایل ویدویی از تروریست ها، که گویا در حال حرکت به سمت جایگاه عملیات بودند، از شهادت و جهاد در راه خداوند سخن می گویند؛ اما به صورت مستقیم از خلافت اسلامی، داعش، سخن به میان نمی آورند.

اما در پایان این ماجرا و در کنار هم گذاشتن بخش های مختلف این پازل، یک نتیجه را می توان به دست آورد، و آن این است که، چه بسا انجام دهندگان این عملیات داعش تنها و الاحوازیه تنها نبوده اند، بلکه تقسیم وظایفی میان این دو گروهک تروریستی صورت پذیرفته و سرمنشاء اصلی آن را در جائی دیگر و در میان کشورهای حامی تروریست جست، که خود تشکیل دهندگان و حامیان اصلی این گون گروه ها می باشند.

https://hoorkhabar.ir/675791کپی شد!
110