۲۰ میلیون نفر در کشور در سکونت گاه های غیررسمی ساکن هستند

هورنیوز – رضا جعفری روز سه شنبه در آیین راه اندازی ۱۷ پایگاه خدمات اجتماعی که به صورت نمادین در پایگاه ملاشیه اهواز صورت گرفت افزود: گسترش سکونت گاه‌ های غیررسمی به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و تغییرات اقلیمی، باعث شده تا سازمان بهزیستی کشور رویکرد توانمند سازی اجتماع‌ محور، بسیج همه منابع اجتماعی و نیز مشارکت همه افراد را با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ های اجتماعی در سکونتگاه‌ های غیررسمی داشته باشد.
وی گفت: ناتوانی در داشتن واکنش مناسب به تغیرات نظام اجتماعی باعث بروز آسیب ها و بحران های اجتماعی و گسیختگی نظام اجتماعی می شود.
مدیرکل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امروز در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد با بحران اجتماعی روبه رو هستیم و می توان گفت اگر پیشتر برخی آسیب ها کنترل می شدند، امروز به بحران تبدیل نمی شدند.
به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت سه پروژه شامل خانه امن زنان در اهواز، مرکز اورژانس اجتماعی سوسنگرد و پایگاه های خدمات اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خوزستان به بهره برداری رسید.
تا سال ۹۶ تنها در ۱۰شهرستان خوزستان مرکز اورژانس اجتماعی وجود داشت که در راستای تعهدات به برنامه ششم توسعه در ۱۱شهرستان دیگر بالای ۵۰ هزار نفر این استان نیز مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد.
۱۲ پایگاه خدمات اجتماعی دیگر نیز به زودی در اهواز (پنج پایگاه)، آبادان(۲ پایگاه)، دزفول(۲ پایگاه)، مسجدسلیمان(۲ پایگاه) و اندیمشک، شوش،کارون، ماهشهر، رامهرمز و بهبهان هرکدام یک پایگاه،به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا

https://hoorkhabar.ir/675476کپی شد!
23