فردوس کریمی: تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شرق اهواز افتتاح می شود

هورنیوز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ضمن بزرگداشت یاد شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به تشریح وضعیت آبرسانی و پروژه های اب و فاضلاب در اهواز پرداخت.

فردوس کریمی در ابتدا گفت:از ابتدای سال ۹۶ مفتخر به خدمت در مجموعه آبفا اهواز هستم.مصادف با زمانی که به تازگی بحران بهمن ماه سال ۹۵ پشت سر گذاشته بود و برای تامین آب در نقاط مختلف شهر با مشکل روبرو بودیم که حوزه کاری ما را برای توزیع آب با مشقت فراوان روبرو ساخت، بنابراین کار در شرایط بحرانی مستلزم تلاش مضاعف و ظرافت های خاص در اجرای امور بود.

کریمی افزود: از همان ابتدا، با اولویت بندی مناطق، با اجرای طرح اتصال تصفیه خانه گروه ملی به شبکه آب شرب مناطق جنوب غرب گلستان و ملاشیه سعی بر رفع معضل افت فشار در این مناطق داشتیم.

وی تصریح کرد: پروژه افزایش ظرفیت مخازن آب ارتفاعات حصیراباد به شبکه آب شرب مناطق شرق اهواز قدم بعدی ما در این مسیر بود و با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان با اجرای خط ۷۵۰میلیمتری به طول ۷/۴ کیلومتر آب را از طرح آبرسانی غدیر از محل تصفیه خانه شماره یک اهواز به مخازن رسانده و با اجرای شش مرحله مرمت و بازسازی مخازن، آب شرب را در این مناطق تقویت کردیم.

از نظر کریمی اجرای طرح ضربتی خط انتقال آب خام از تأسیسات صنایع فولاد به تصفیه خانه آب شهرستان کارون قدم مهم بعدی برای رفع معضل کم آبی در شهرستان کارون بود.

اجرای ۱۷۰۰ متر خط انتقال ۷۰۰میلیمتری آب یا اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با هدف افزایش ۷۰ هزار مترمکعب تولید آب در شهرستان کارون.

وی همچنین گفت: با افزایش دریافت آب غدیر به جای آب کارون بر سطح کیفی آب شرب اهواز افزوه ایم.

وی ادامه داد: ۳ /سه تصفیه خانه بزرگ آب در اهواز  براساس اورد طرح غدیر به میزان ١٣ مترمکعب در ثانیه محقق خواهد شد.

  • تصفیه خانه آب ٧ مترمکعبی در کیان آباد
  • تصفیه خانه آب کوت امیر ۵ مترمکعب

و

– تصفیه خانه آب شیبان با ظرفیت یک مترمکعب که ساخت آن در تعهدسازمان آب و برق است.

خط دوم آب غدیر برای این افق پیش بینی شده است و در نهایت سد دز منبع برداشت آب خواهد بود.

وی در خصوص برداشت غیراصولی آب توسط  تعداد بسیاری مشترکین غیرمجاز در اهواز هشدار داد و گفت:تعداد انشعابات غیرمجاز آب در اهواز بیش از ۳۵ هزار فقره است بنابراین مدیریتی بر این انشعاب نخواهد بود و تضمینی بر سلامت مصرف کنندگان نیست چون مشترک شبکه ما نیستند و ممکن است آب را از نقطه ای برداشت کنند که با شبکه های فاضلاب  تلاقی داشته و سبب آلودگی آب برای خود و سایر شهروندان شوند و یا با برداشت غیر اصولی آب باعث افت فشار در شبکه سایر شهروندان شوند.

مدیرعامل آبفا اهواز از اخذ گواهینامه تضمین کیفیت در بخش آزمایشگاه آب اهواز خبر داد و گفت:در سال گذشته ضمن تجهیز و ایزوله سازی محیط آزمایشگاه مرکزی آب اهواز واقع در محل تصفیه خانه آب شماره دو ، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ در بخش آزمایشگاه آب گشتیم و این تضمینی بر کیفیت آب تصفیه شده است.

فردوس کریمی تکمیل پروژه ساخت مخزن ۵۰ هزار متر مکعب ذخیره آب را در تصفیه خانه آب شماره دو اهواز ازدیگر اقدامات اساسی این شرکت در حوزه آبرسانی اهواز در یک سال اخیر برشمرد.

کریمی با بیان اینکه از دیرباز در اهواز معضلات بسیاری در بخش فاضلاب وجود داشت ، اظهار کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار محترم خوزستان، تصویب اعتبارات از منابع مختلف برای اجرای پروژه های توسعه و اصلاح محقق گردید.

مهم ترین پروژه در بخش فاضلاب که با پیگیری شبانه روز و با حمایت بی دریغ دکتر شریعتی فعال شد تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز بود که علاوه بر نصب تجهیزات بسیار پیشرفته در تصفیه خانه، تلاش فراوانی برای رفع بیش از ۵۰۰ نفر معارض در مسیر ۴ و نیم کیلومتری خط انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ قلعه چنعان به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز صورت گرفت.

وی خبر داد: ان شالله در روزهای آتی این پروژه حیاتی افتتاح و شهر اهواز در بخش جمع آوری فاضلاب متحول خواهد شد.

وی بیان داشت: برای هدایت فاضلاب از سطح شهر به این تصفیه خانه طرح احداث ایستگاه های پمپاژ و خطوط جمع کننده (کلکتورها) از ساحل شرق اهواز مورد مطالعه قرار گرفت و ان شالله ۳۳ ایستگاه پمپاژ فاضلاب احداث خواهد شد.

کریمی تصویب طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز در شورای اقتصاد با هدف تامین مالی ان از محل فاینانس خارجی را مرهون تلاش مجدانه استاندار خوزستان دانست و افزود: اگر ایشان نبود مجوز فاینانس این پروژه محقق نمی شد و در حال حاضر سایناشور چینی پای کار نبود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین ماموریت ما احداث تصفیه خانه های فاضلاب و توسعه زیرساختهای فاضلاب اهواز جهت هدایت فاضلاب و نجات محیط زیست و سلامت مردم است.

https://hoorkhabar.ir/676520کپی شد!
48