شهردار اهواز: ایجاد فضای سبز بهترین راه مقابله با زمین خواری است

هورنیوز – در این جلسه که با حضور معاونین، مدیران مناطق و سازمان ها تشکیل شد، شهردار اهواز با اشاره به معضل زمین خواری بیان کرد: افراد سودجو، ساخت و سازهای غیرمجاز زمین های کاربری های مختلف را تصرف کرده و این سرآغاز معضلات و ناهنجاری های بعدی در محلات است. یکی از راههای مبارزه با این پدیده ناهنجار، انبوه کاری و ایجاد فضای سبز در زمین های خالی با کاربری فضای سبز است.

وی ادامه داد: این انبوه کاری ها علاوه بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ظرفیت مناسبی را برای ایجاد زیرساخت های فضای سبز، ورزشی و … در محلات فراهم می کند و آنها را به تدریج توانمند می سازد که بواسطه  این کار از یک تهدید، یک فرصت و قدرت ساخته می شود. همان گونه که ما هم اکنون مشغول شناسایی و تبدیل زمین های انبوه کاری شده فعلی به پارک محله ای هستیم.

منصور کتانباف با بیان اینکه کمتر از یک ماه تا بازگشایی مدارس باقی است اظهار داشت: از حدود یک میلیون دانش آموز خوزستانی حداقل ۳۰ درصد اهوازی هستند. همه ی دستگاهها در تلاشند تا برای این عزیزان و نیز دانشجویان، آغاز مناسبی را در مسیر کسب علم و معرفت رقم بزنند. شهرداری اهواز نیز در چارچوب وظایف و توان همچون گذشته در این راستا تلاش خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات ستاد استقبال از مهر باید فشرده تر انجام شود. انجام جلسات هماهنگی با نواحی آموزش و پرورش ضروری است، در جلسات باید حتما مدیران مناطق مربوطه به علاوه مدیران عامل سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، معاونت فرهنگی، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شخصا حضور داشته باشند و جلساتی را نیز با رییس نواحی چهارگانه آموزش و پرورش جهت هماهنگی برنامه های در دست اقدام برگزار کنند.

وی ادامه داد:  نقاشی دیوارهای مدارس منتخب آغاز شده است. مسیرهای منتهی به مدارس باید از لحاظ ایمن سازی، روان سازی ترافیک، بهسازی معابر پیاده روها، علایم راهنمایی و رانندگی، نوسازی خط کشی ها، فضاسازی شهری، همسطح سازی و…با اولویت مدارس مناطق کم برخوردار انجام شود.

در ادامه شهردار اهواز صرفه جویی در سیستم را با توجه به افزایش بی سابقه هزینه ها ضروری دانست و گفت: همه مدیران باید برنامه ها و اقدامات عملیاتی خود را در این خصوص در جلسات درآمدی اعلام کنند و همزمان مدیران مناطق و حوزه های درآمدی نیز باید با گفتگو و تعامل، پیگیری های خود را برای اخذ مطالبات قانونی از همه ی دستگاهها انجام دهند.

شهردار اهواز یاد و خاطره شهدای دولت، شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشت و تاکید کرد: علیرغم تمام دشمنان داخلی و خارجی، این نظام هنوز پابرجاست  زیرا این نظام حفاظت شده است و انشالله به صاحب اصلی آن-امام عصر(عج)- تحویل می شود.

در این جلسه همچنین گزارش عملکرد و برنامه های شهرداری منطقه دو قرائت شد و معاونین و مدیران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده پیرامون احداث پارک و بازارچه ، وضعیت اتوبوس های در حال تعمیر، جشن های عید غدیر، مذاکر ه با هنرمندان جهت نقاشی دیواری و مصوبات جلسات قبل گزارش دادند و شهردار اهواز نیز دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی در پایان هفته دولت را به همه دولتمردان و کارکنان دولت و پرسنل شهرداری تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی بیشتر بین دولت و شهرداری، خدمت رسانی در همه زمینه ها به مردم بیش از پیش انجام شود

https://hoorkhabar.ir/675437کپی شد!
73