جولان سرعت غیرمجاز در جاده‌های خوزستان در شرایط کمبود دوربین‌های کنترل

هورنیوز – سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: در کل کشور، خوزستان کمترین تعداد دوربین‌های ثابت کنترل سرعت را در جاده‌ها دارد و حتی استان‌های کوچک نیز بیشتر از استان خوزستان دوربین کنترل سرعت دارند.
وی با بیان اینکه در سراسر استان خوزستان تنها ۱۲ دوربین ثابت کنترل سرعت  در جاده‌ها و شریان‌های اصلی وجود دارد، تصریح کرد: دوربین‌های ثابت کنترل سرعت تنها در آزادراه‌های خلیج فارس و امید و در محور اهواز به اندیمشک قرار دارند.
رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: در جاده تهران به سمت مشهد تقریبا در هر ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر یک دوربین ثابت کنترل سرعت وجود دارد در حالی که در خوزستان ۱۶ هزار و ۸۸۸ کیلومتر جاده داریم و تنها ۱۲ دوربین ثابت کنترل سرعت وجود دارد.
وی با اشاره به اثرات کمبود دوربین در جاده‌ها، گفت: در حال حاضر یکی از علت‌های اصلی تصادفات خوزستان سرعت‌های غیرمجاز است. اگر بتوانیم تعداد دوربین‌های کنترل سرعت را در جاده‌ها افزایش دهیم، هر دوربین می‌تواند به عنوان یک پلیس عمل کند و در پی آن سرعت در جاده‌ها کاهش می‌یابد.
دولتشاهی افزود: عملکرد دوربین‌های کنترل سرعت به گونه‌ای است که در هر شرایط آب و هوایی قابلیت استفاده دارند و می‌توانند به عنوان یک تیم نظارتی و کنترل سرعت و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند در صورتی که اگر تیم پلیس در جاده مستقر باشد عوامل زیادی موجب می‌شوند که این تیم از چرخه خارج شود.
وی ادامه داد: از طرف دیگر در حضور پلیس در محور جهت کنترل سرعت، به دلیل اینکه مواجهه با مردم حضوری است معمولا تنش‌هایی به وجود می‌آید اما با نصب دوربین این مشکلات وجود ندارد.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: طبق قول‌هایی که داده شده مقرر است که دوربین‌های ثابت کنترل سرعت طی امسال و سال آینده از ۱۲ دوربین به ۱۰۰ دوربین افزایش یابد البته ۱۰۰ دوربین نیز برای جاده‌های خوزستان کم است.

دولتشاهی بیان کرد: قطعا افزایش تعداد دوربین‌های ثابت کنترل سرعت در کاهش تعداد و شدت تصادفات بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به مزیت دوربین‌های ثابت کنترل سرعت جدید گفت: این دوربین‌ها سرعت‌های متوسط را محاسبه می‌کنند یعنی سرعت بین دو دوربین محاسبه می‌شود هر دوربین کیلومتر بین دو دوربین را می‌سنجد و راننده نمی‌تواند هنگام نزدیک شدن به دوربین سرعت را کم کند و سپس مجددا سرعت را افزایش دهد.

منبع: ایسنا

https://hoorkhabar.ir/675470کپی شد!
105