۹۱ درصد اعتبار کل استان خوزستان تخصیص داده شد

هورنیوز – مسعود صدری ۶ شهریورماه ۹۷ در نشست خبری با بیان اینکه درآمدهای پیش‌بینی شده امسال از محل درآمدهای عمومی ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان است اظهار داشت: پیش‌بینی شده در ۴ ماه نخست سال یک هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل امور مالیاتی هر ساله به ویژه در ۶ ماه دوم موفق به وصول درآمدهای خود شده است افزود: سال گذشته ۱۱۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد و ۴۰۰ میلیارد تومان مازاد نیز درآمد داشتیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان خوزستان بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی سال جاری نیز به میزان ۴۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به ما ابلاغ شد که ۹۱ درصد اعتبار کل سال را اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار تخصیصی ۱۳ درصد از محل وجوهات نقدی و ۷۷ درصد توسط اوراق خزانه پرداخت شده است گفت: اعتبارات سه درصد نفت یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان است که تخصیص ۶۵ درصد آن ابلاغ شده که از این مقدار ۲۶ درصد نقدی و مابقی از محل اسناد خزانه تأمین می‌شود.

صدری درباره گزارش‌های قانون احصاء مطالبات و بدهی‌های دولت در خوزستان بر اساس آخرین آمار تا ۱۳ مرداد عنوان کرد: کل بدهی‌ها و تعهدات دولت ۴۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان و نیز کل مطالبات ۴۶ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان است.

وی با توضیح اینکه تعهدات لزوما به عنوان بدهی نیست همچنین به احصاء دارایی‌های منقول و غیرمنقول و با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید مشخصات اموال غیرمنقول چه با سند به نام و یا حتی اجاره‌ای را در سامانه سدا ثبت کنند، تصریح کرد: ۲۰ هزار و ۲۷۳ مورد از ۳۰۵ هزار مشخصاتی که در سامانه ثبت شده است مربوط به خوزستان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان با اشاره به سیاست‌های انقباضی برای برون سپاری اقدامات، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد خودروهای دولتی از ۱۲ هزار و ۲۴۷ دستگاه به ۸ هزار و ۱۶۳ دستگاه در سال جدید رسیده است.

وی درباره اقدامات در زمینه اجرایی شدن خزانه‌داری الکترونیک با بیان اینکه امسال فقط ۱۰ فقره چک انجام شد در حالی که در سال ۹۴ حدود ۴ هزار و ۷۵۱ فقره چک صادر شد همچنین در بخش دیگر به مباحث مالیاتی اشاره کرد و تاکید کرد: وصول درآمد را به عنوان ظلم در حق مؤدی تلقی نکنیم.

https://hoorkhabar.ir/675445کپی شد!
29