استمرار شکایت دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها علی‌رغم وعده‌های استاندار خوزستان

خردادماه ۱۳۹۵ بود که «غلامرضا شریعتی» از سوی هیأت وزیران به‌عنوان استاندار خوزستان انتخاب و در تیرماه طی آیینی رسمی معارفه شد.

از نخستین وعده‌های استاندار جدید به جامعه رسانه‌ای خوزستان پایان شکایت دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها بود، وعده‌ای که باوجود دستور اکید استاندار به دستگاه‌های اجرایی اما در این سال‌ها کمتر دیده شد.

«تا مادامی‌که من نماینده عالی دولت در استان خوزستان هستم هیچ دستگاهی حق شکایت از خبرنگاران و رسانه‌ها را ندارد» این را غلامرضا شریعتی استاندار جوان خوزستان گفته است او همچنین معتقد است مادامی‌که موضوع شکایت مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان از خبرنگاران و رسانه‌ها شخصی و حقیقی نباشد اجازه شکایت از طرف سازمان متبوع خود را ندارند.

بااین‌حال اما همچنان طرح شکایت از سوی ادارات کل در خوزستان حتی بعضاً در گوشه و کنار این استان نسبت به اصحاب رسانه و مطبوعات ادامه دارد.

به نظر می‌رسد استاندار خوزستان باید به دنبال تشکیل کمیته‌ای حقوقی به‌منظور ارجاع هرگونه شکایت دستگاه‌های اجرایی پیش از ارجاع به مقام قضایی به این کمیته باشد تا بتواند در حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات پیش‌قدم باشد.

باید دید استاندار خوزستان صرفاً به ژست گرفتن در رابطه با حمایت از رسانه‌ها و دادن شعار بر عدم شکایت مدیران دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها و اصحاب رسانه اکتفا می‌کند و یا به دنبال راهکاری جدی و عملی خواهد بود.

یادداشت از محمدرضا عبادی

https://hoorkhabar.ir/675440کپی شد!
109